۲۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۲
کد خبر: ۲۵۲۲۵۲
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی:

جامعه دینی و انقلابی امروز نیازمند فرهنگ فاطمی است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: فرا‌رسیدن نوروز 94 به‌عنوان یک عید باستانی و ارزشمند در فرهنگ ایرانی ـ اسلامی دارای ارزش و بهاست که این آیین باید حفظ و حراست شود اما نباید به این بهانه گرامیداشت شهادت حضرت زهرا(س) نادیده گرفته شود و جامعه دینی و انقلابی امروز نیازمند فرهنگ فاطمی است.
گردهمايي رؤساي هيئات مذهبي شهرستان اراک

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، حجت‌الاسلام صفر قربان‌پور، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی ظهر امروز در گردهمایی رؤسای هیئات مذهبی شهرستان اراک که به ‌مناسبت ایام فاطمیه برگزار شد ضمن تقدیر و تشکر از همکاران و دست‌اندرکاران این گردهمایی و حضور خوب هیئات مذهبی، افزود: تبیین ویژگی‌های اخلاقی حضرت فاطمه زهرا(س) می‌تواند یک الگوی مؤثر برای تمامی فعالیت‌های فرهنگی دینی جامعه باشد.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی با اشاره به فعالیت‌های ضد‌اسلامی و ضد‌انسانی گروه‌های تکفیری و داعش، هوشیاری مسلمانان به‌ویژه تشیع را ‌مقابل با توطئه‌های دشمنان بسیار ضروری دانست و اظهار کرد: تبیین نحوه شهادت حضرت زهرا(س) و ذکر مقتل آن حضرت باید به‌گونه‌ای باشد که موجب ایجاد تفرقه و موضع‌گیری نسبت به اهل تسنن را ایجاد نکند؛ چراکه با حفظ وحدت هم می‌توان سبک زندگی فاطمی(س) را نیز برای مخاطبان عنوان کرد.

 

حجت‌الاسلام قربان‌پور با اشاره به تقارن سالروز شهادت حضرت زهرا(س) با ایام عید نوروز، تصریح کرد: فرا‌رسیدن نوروز 94 به‌عنوان یک عید باستانی و ارزشمند در فرهنگ ایرانی ـ اسلامی دارای ارزش و بهاست که این آیین باید حفظ و حراست شود اما نباید به این بهانه گرامیداشت شهادت حضرت زهرا(س) نادیده گرفته شود و جامعه دینی و انقلابی امروز نیازمند فرهنگ فاطمی است.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی نقش مسؤولان هیئات مذهبی را در این امر مهم دانست و افزود: برگزاری مراسم عزاداری حضرت صدیقه کبری فاطمه زهرا(س) به‌ویژه در شب و روز شهادت آن حضرت، برگزاری تجمع عزاداران فاطمی همزمان با روز شهادت آن حضرت، تبیین ارزش‌های فاطمی از طریق محافل روضه‌خوانی با نمایشگاه‌های فرهنگی و نظایر آن از جمله ارزش‌های گرامیداشت فاطمیه در ایام نوروز 94 است.

 

حجت‌الاسلام قربان‌پور در ادامه با اشاره به پیروی از دستورات ولی فقیه و رهبر معظم انقلاب اسلامی در سایر فعالیت‌های دینی ـ فرهنگی اظهار کرد: هیئات مذهبی موظفند نسبت به پخش و توزیع پیام نوروزی سال 94 مقام معظم رهبری ‌میان هیئات خود و اقشار مختلف جامعه از همان ابتدای سال  جدید به وظیفه خود در قبال تبیین شعار سال و رهنمودهای روشنگرانه ایشان تلاش کنند. /842/پ202/ب

ارسال نظرات