۲۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۳
کد خبر: ۲۵۲۲۷۶
در آخرین جلسه درس خارج فقه مطرح شد؛

تأکید آیت‌الله نوری همدانی بر بزرگداشت ایام فاطمیه در نوروز 94

خبرگزاری رسا - حضرت آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به تقارن ایام فاطمیه با نوروز، از مبلغان و سخنرانان خواست که در این ایام، ابعاد شخصی و وجودی حضرت فاطمه زهرا(س) را تبیین و سخنان ایشان را برای مردم بازگو کنند.
آيت الله نوري همداني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید در آخرین جلسه درس خارج فقه خود در سال 93 که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با تسلیت ایام فاطمیه بر بزرگداشت این ایام تأکید کرد.

 

وی از مبلغان و سخنرانان خواست که در این ایام، ابعاد شخصیتی و وجودی حضرت فاطمه زهرا(س) را تبیین و سخنان ایشان را برای مردم بازگو کنند تا سیره زندگی آن بانوی بزرگوار اسلام به عنوان الگو در زندگی مردم قرار گیرد.

 

این مرجع تقلید در ادامه با اشاره به تقارن ایام فاطمیه با نوروز، خاطرنشان کرد: مردم ما در طول زمان‌های گذشته نشان دادند که هرگاه ایام و مناسبت مذهبی بوده است، شأن و منزلت آن ایام مذهبی را به نحو عالی حفظ کرده‌اند.

 

وی افزود: خوب است که همه مؤمنان در این ایام که سنتی است برای رفت و آمد و صله رحم این اصل مهم را انجام داده و خدایی ناکرده اگر کینه و کدورتی در بین است را از بین ببرند و با صفا و صمیمیت در کنار هم زندگی کنند که براساس روایات قطع رحم در همین دنیا آثار دارد.

 

حضرت آیت‌الله نوری همدانی در ادامه به تکریم امام راحل پرداخت و گفت: این مرد بزرگ در زندگی مردمان جهان تحول ایجاد کرد و فرهنگ جدیدی بر گرفته از اسلام ناب و اهل بیت(ع) را برای مردم بیان کرد و ادبیات و لحن را تغییر داد.

 

وی اظهار داشت: امام خمینی(ره) ابرقدرت را به استکبار تعبیر می‌کرد و توانست مستضعفان و محرومان را امیدوار کند که امروز این فرهنگ توسط حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ادامه دارد./920/پ203/ی

ارسال نظرات