۲۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۱
کد خبر: ۲۵۲۲۸۷
آیت الله طباطبایی نژاد:

کانون های فرهنگی و هنری مساجد کانون بصیرت افزایی باشند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان اصفهان، با اشاره به نقش مساجد در رشد انسان و رسیدن به خدا گفت: محراب به معنای محل جنگ است، محراب محل جنگ انسان با نفس خودش و جنگ با دشمنان خدا است.
آيت الله طباطبايي نژاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان، عصر امروز در همایش کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان، با اشاره به تجربه تاریخی نقش مساجد در پیشبرد اهداف اسلام، تصریح کرد: هرگز جایی نظیر مساجد وجود نخواهد داشت که بتوان در آن اهداف اسلام را پیگیری کرد.

 

امام جمعه اصفهان در ادامه با بیان این که محراب به معنای محل جنگ است اظهار کرد: محراب یعنی محل جنگ انسان با دشمنان دین و انسانیت، محراب محل جنگ انسان با خودش است و راهی است برای رسیدن انسان به خدا و به همین دلیل است که هر قدمی که انسان در راه مسجد بر می‌دارد حسنه محسوب می‌شود؛ چرا که مسجد انسان را به خدا نزدیک می‌کند.

 

آیت الله طباطبایی نژاد با اشاره به اهمیت رعایت برخی آداب و اصول اخلاقی در مساجد خاطر نشان کرد: در مساجد نباید اشخاص صدای خود را بالا ببرند و از بر زبان آوردن حرف بیهوده و لغو باید پرهیز کنند، خرید و فروش نیز در مساجد ممنوع است و همه این دستورات دینی بیانگر اهمیت و جایگاه مسجد در دین اسلام است.

 

وی با اشاره به ثواب بسیار زیاد و بی نهایت نماز جماعت نزد خداوند بیان کرد: یکی از وظایف مسؤولان کانون‌های فرهنگی هنری مساجد حضور در صفوف نماز جماعت است، باید با تدارک دیدن مسائل مختلف نظیر رعایت بهداشت و تمیزی در مساجد موجب جلوگیری از طرد شدن مردم و به ویژه جوانان از مساجد شد.

 

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با بیان اینکه شرع تأکید دارد که اشخاصی که قصد حضور در مسجد دارند با زینت و نظافت و تمیزی در مسجد حاضر شوند گفت: فعالیت کانون‌های نباید تنها در برخی مسائل فرهنگی و هنری محدود شود بلکه باید کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با بصیرت افزایی و فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی در همه زمینه ها اقدام به روشنگری و آگاهی دادن به مردم کنند.

 

امام جمعه اصفهان ضمن تأکید بر برخوردار بودن مساجد و کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از مسؤولان و روحانیون دارای جاذبه تصریح کرد: امیدوارم همه کسانی که در مساجد در حال فعالیت هستند بدانند که باید با اتحاد و همدلی در راستای جذب نسل جوان فعالیت و تلاش کنند تا با اقدامات مختلف نسل جوان و نسل سوم انقلاب اسلامی را به خود جذب کنند./1304/پ202/ج

 

ارسال نظرات