۲۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۰
کد خبر: ۲۵۲۲۹۳
معاون آموزش ستاد عالی کانون‌های مساجد:

خدمت در مسجد توفیقی الهی است

خبرگزاری رسا ـ معاون آموزش و پژوهش ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: خدمت رسانی در مساجد توفیقی است که باید برای آن در همه حال خدا را شکر کرد.
محمد رضا جعفري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، محمدرضا جعفری، معاون آموزش و پژوهش ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور امروز در همایش گرامیداشت بیست و دومین سالگرد تأسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد خدمت در مساجد را مصداق عمران مسجد دانست و گفت: کسانی که در کانون های مساجد خدمت می کنند باید برای همه کارهای خود برنامه داشته باشند و جایگاه خود را در جهان هستی پیدا کنند.

 

وی با استناد به آیات قرآن کریم نصرت الهی را اجر کسانی دانست که از خدا اطاعت کرده و عمل صالح انجام می دهند.

 

معاون آموزش و پژوهش ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد تمسک به قرآن کریم را مانع از انحرافات ذهنی و اعتقادی دانست و گفت: دشمن برای دور کردن مردم از اعتقادات شبهات بسیاری در مورد مبدأ و مقصد هستی به وجود می آورند.

 

جعفری بهترین مصداق عمل صالح را خدمت در مساجد دانست و گفت: خادمی مسجد از جایگاه بلندی برخوردار است که خداوند نیز به سبب این جایگاه یکی از پیامبران خود را خادم خادمه مسجد قرار داد.

 

وی ادامه داد: یکی از وظایف هر مؤمن حرکت به سوی خدا و هدایت دیگران به صراط مستقیم است که مسؤولان فرهنگی مساجد در این باره وظیفه سنگین تری دارند.

 

معاون آموزش و پژوهش ستاد عالی کانون های مساجد کشور به فرمایشات رهبر معظم انقلاب (مدظله) اشاره کرد و گفت: حرکت کردن بدون نقشه راه حرکتی زیکزاکی است و به نتیجه نخواهد رسید.

 

وی تدوین نقشه راه کانون های فرهنگی هنری مساجد را منویات رهبر معظم انقلاب معرفی کرد و اظهار داشت: حضرت آقا در پیام خود به اجلاس نماز بر نزدیک شدن مسجد به تراز اسلامی تأکید داشتند و نزدیک شدن مردم و جامعه به تراز اسلامی را منوط به طراز شدن مساجد می دانند.

 

جعفری هدف از انقلاب اسلامی ایران را تحقق تمدن نوین اسلامی دانست و گفت: این هدف مهم در نقشه راه کانون های فرهنگی هنری مساجد لحاظ شده است.

 

جعفری بر برنامه محوری در کانون های مساجد اشاره کرد و گفت: خانواده، گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی، جمعیت، امر به معروف و نهی از منکر، کارآفرینی فرهنگی و بصیرت افزایی را از اهداف برنامه های کانون های مساجد در سال 1394 دانست.

 

گفتنی است، آیین گرامیداشت بیست و دومین سالگرد تأسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان امروز در سالن اجتماعات مؤسسه تحقیقات و نشر معارف اهل بیت (ع) برگزار و استاندار و نماینده ولی فقیه در استان از سخنرانان آن بودند./1305/پ202/ب4

ارسال نظرات