۲۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۸
کد خبر: ۲۵۲۳۱۳

تمدید ثبت نام سیزدهمین آزمون سراسری قرآن و نهج البلاغه در کاشان

خبرگزاری رسا ـ مدیر عامل مؤسسه امیرالمومنین(ع) کاشان از تمدید مهلت ثبت نام در سیزدهمین آزمون سراسری قرآن و نهج البلاغه در کاشان خبر داد.
حجت الاسلام مجتبي حسن زاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام مجتبی حسن زاده مدیر عامل مؤسسه امیرالمومنین کاشان، دوشنبه شب در گفت‌وگو با خبرنگاران، گفت: سیزدهمین آزمون سراسری قرآن و نهج البلاغه که پیش از این قرار بود 25 اسفندماه جاری برگزار شود تا 7 فروردین ماه سال 94 تمدید شد.

 

وی با اشاره به این که این مسابقات 7 فروردین ماه در 17رشته مختلف برگزار خواهد شد یاد آور شد: ثبت نام از طریق درگاه آزمون‌ های معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به نشانی www.quranedu.ir امکان‌پذیر است.

 

حجت الاسلام حسن زاده گفت: هر چند شرکت تمامی علاقه مندان در این آزمون به عنوان داوطلب آزاد امکان پذیر است اما با توجه به این که مؤسسات و مراکز قرآنی سراسر کشور، تمهیداتی جهت ثبت نام آسان علاقه مندان پیش‌بینی کرده اند، از این رو علاقه مندان می توانند با مراجعه به این مراکز در شهرستان کاشان، اقدام به ثبت نام کنند.

 

به گفته وی، این آزمون در چهار موضوع اصلی شامل ترجمه و مفاهیم قرآن کریم، تدبر در قرآن کریم، حفظ قرآن کریم، ترجمه و مفاهیم نهج البلاغه، در 17رشته مختلف برگزار می شود.

 

وی با اشاره به این ترجمه و مفاهیم قرآن کریم در شش رشته مختلف برگزار می شود یاد آور شد: حفظ قرآن کریم نیز در 9 رشته مختلف شامل حفظ جزء 30، جزء اول، 3 جزء اول، 5 جزء اول، 10 جزء اول، 15 جزء اول، 20 جزء اول و حفظ کل قرآن کریم و بر اساس مصحف شریف با شرح واژگان از سوی استاد بهرامپور و همچنین حفظ موضوعی قرآن کریم برگزار می شود.

 

حجت الاسلام حسن زاده یاد آورشد: علاقه مندان می توانند در رشته مفاهیم نهج البلاغه و براساس مجلدات 1 و 2 درس نامه نهج البلاغه در آزمون شرکت کرده و جهت کسب اطلاعات بیشتر از رشته‌ها و منابع آزمون به نشانی اینترنتی www.qia.ir مراجعه کنند.

 

به گفته وی، کار صدور کارت ورود به جلسه آزمون از 16 فروردین تا دهم اردیبهشت سال 94 انجام خواهد شد و آزمون یازدهم اردیبهشت ماه 94 در دو نوبت به صورت سراسری برگزار خواهد شد.

 

وی یاد آور شد: ‌نوبت اول آزمون ساعت 8:30 صبح برای رشته‌های حفظ قرآن کریم و نوبت دوم از ساعت 11 برای سایر رشته‌ها برگزار خواهد شد.

 

مدیرعامل مؤسسه امیرالمومنین کاشان افزود: برای نخستین بار طی 13 دوره آزمون ها، هریک از داوطلبان می تواند در دو رشته حفظ قرآن کریم و یکی از رشته های دیگر  ثبت نام و درآزمون شرکت کنند.

 

 حجت الاسلام حسن زاده، همچنین در زمینه برگزاری آزمون ویژه سنین زیر 12سال گفت: آزمون شفاهی حفظ ویژه نوجوانان 13 تا 30 اردیبهشت سال 94 برگزار خواهد شد.

 

مدیرعامل مؤسسه امیرالمومنین کاشان ابراز کرد: به نفرات برگزیده این آزمون، 17 کمک هزینه سفرعمره، 50 کمک هزینه عتبات عالیات، یکصدکمک هزینه سفر به مشهدمقدس و صدها جوایز نقدی دیگر از سوی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نظر گرفته شده است.

 

حجت الاسلام حسن زاده با اشاره به این که به تمامی داوطلبانی که موفق به کسب امتیاز 90 از100 شوند لوح تقدیر از معاونت قرآن و عترت دریافت خواهند کرد افزود: افزون بر این، به همه شرکت کنندگانی که موفق به کسب حد نصاب نمره قبولی درآزمون شوند، گواهی نامه پایان دوره معتبر از سوی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاداسلامی دریافت خواهند کرد./1307/ت302/ب4

ارسال نظرات