۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۶
کد خبر: ۲۵۲۳۵۰
دبیر اتاق فکر تبلیغ خراسان رضوی:

مبلغان از مسائل تفرقه افکن پرهیز کنند

خبرگزاری رسا ـ دبیر اتاق فکر دفتر تبلیغات خراسان رضوی، آیه 29 سوره فتح را روشنگر خط تبلیغی مبلغان دانست و گفت: مبلغین باید در اتحاد جهان اسلام و عقلانیت و گفت و گو بین مسلمانان وارد شوند نه این که بحث تفرقه افکنی را رونق بخشند.
سيره حضرت زهرا(س)

حجت الاسلام محمد هادی مشیری، دبیر اتاق فکر دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی  در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، با بیان این که محور برنامه های اتاق فکر دفتر تبلیغات در ایام فاطمیه بر مینای شعار «حضرت زهرا(س) الگوی رحمت، عفت و عزت» است، تصریح کرد: بحث شخصیت حضرت فاطمه(س) به عنوان الگو در اخلاق و رفتار، حجاب و عفاف، آداب زندگی و نیز در حوزه رفتار با خانواده و نزدیکان و رفتارهای اجتماعی و دیگر حوزه ها در این برنامه ها مطرح است.

 

مبلغان باید در حوزه اتحاد جهان اسلام وارد شوند

وی، آیه 29 سوره فتح در قرآن« اَشِدّاءُ عَلَی الکُفّارِ رُحَمآءُ بَینَهُم» را به عنوان خط تبلیغی مبلغان دانست و خاطر نشان کرد: مبلغان باید در اتحاد جهان اسلام و عقلانیت و گفت و گو بین مسلمانان وارد شوند نه این که بحث تفرقه افکنی را رونق بخشند.

 

دبیر اتاق فکر دفتر تبلیغات خراسان رضوی، با توجه به آیه فوق، سیره حضرت زهرا(س) را بیان کرد و گفت: حضرت فاطمه(س) با همه به مهربانی رفتار می کردند ولی از طرف دیگر، در مقابل دشمن قاطعانه و مستدل برخورد می کردند و همچنین ایشان در حوزه رفتار اجتماعی به عنوان یک خانم با عفت و کرامت رفتار می کردند.

 

استاد حوزه و دانشگاه مشهد، توجه به صله رحم را یکی از حوزه های برنامه مبلغان در نوروز 94 که با ایام شهادت حضرت زهرا(س) مقارن شده دانست و اظهار کرد: در شرایطی که ارتباطات در بین عموم مردم و به ویژه روابط درون خانگی در بین خانواده ها کاهش یافته است، صله رحم در این ایام می تواند نقش مؤثری بر ادامه این روند منفی داشته باشد.

 

وی در ادامه گفت: توجه به خویشاوندان و حل مشکلات آن ها با توجه به گستردگی شهرها و روابط در حوزه مساعدت های اجتماعی،  بالا بردن حسایت های اجتماعی نسبت به تکریم ارزش ها و وقایع مثبت و یا مقابله با ضد ارزش ها و توجه به امر به معروف و نهی از منکر و نیز فرهنگ سازی در خانواده به خصوص در حوزه تربیت فرزندان از دیگر حوزه های کار مبلغین در ایام نوروز به شمار می روند.

 

حجت الاسلام مشیری با بیان این که رفتار ها باید در حوزه عقلانیت و علمیت تعریف شوند، اظهار کرد: در شرایطی که دشمن گروه هایی مانند داعش را علیه اسلام تأمین و بین مسلمانان تفرقه افکنی می کند، تأکید بر عقلانیت و توجه به رفتارها از جهت عقلانی و علمی در حوزه فردی و اجتماعی باعث کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه و نیز کم شدن درگیری های بین مسلمانان می شود.

 

وی تصریح کرد: برخی افراد شیعه یا سنی به دنبال ایجاد تفرقه بین تشیع و سنت هستند و یا با ایجاد تحریکات داغ عاطفی شیعیان باعث می شوند تا نتوانند مواضع حق را به صورت منطقی مطرح کنند؛ تفرقه افکنی بین مسلمانان از دیگر اهداف دشمن است که باید مبلغین به آن اهتمام ویژه ای داشته باشند.

 

حرکات الهی مبنی بر علم و حقانیت است

دبیر اتاق فکر دفتر تبلیغات خراسان رضوی ،حرکات انبیا و ائمه(ع) که الهی بودند را مبتنی بر علم و حقانیت و برخلاف آن حرکات شیطانی را مبتنی بر جهل و غفلت دانست و افزود: علت فیلتر شدن نامه رهبری به جوانان اروپا در برخی از شبکه ها این بود که ایشان با طرح سؤال آن ها را به تعقل در اسلام دعوت کردند که برای دشمن نتیجه خوبی را به دنبال نداشت.

 

استاد حوزه علمیه مشهد با بیان این که مبلغان در حوزه تبلیغاتی نباید در حوزه های تفرقه ای وارد شوند بلکه باید در مسائلی که وحدت شیعه و سنی را افزایش می دهد فعالیت کنند، اظهار کرد: وارد شدن در فضای تفرقه ای که از اهداف دشمن است، عقلانیت ندارد؛ روحانیون مبلغ برای مثال می توانند با مطرح کردن سخنان بزرگان اهل تسنن درباره حضرت زهرا(س) باعث ایجاد فضایی تفکر و تحقیق بیشتر برای جوانان آن ها درباره حضرت شوند تا این که بخواهند به مسائل تفرقه ای بپردازند./844/ت302/ب5 

 

ارسال نظرات