۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۵
کد خبر: ۲۵۲۳۶۱
نماینده ولی فقیه در قزوین مطرح کرد؛

ضرورت تبیین و معرفی سیره علمای قزوین

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین عابدینی گفت: قزوین علمای فرهیخته و ارزشمندی دارد که باید به نسل نوجوان و جوان به ویژه طلاب وروحانیان معرفی شوند.
حجت الاسلام والمسلمين عابديني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در قزوین ظهر امروز در مراسم تقدیر از آیت الله باریک بین که در مسجد شیخ الاسلام برگزار شد با قدردانی از دست اندرکاران این مراسم باشکوه و معنوی به خدمات خالصانه آیت الله باریک بین در استان پرداخت و گفت: زمانی که بنده با معظم له ارتباط نزدیک داشتم وی فعالیت‌ها و خدمات ماندگاری برای این استان انجام داد که جای قدردانی دارد.

 

نماینده ولی فقیه در قزوین تصریح کرد: آیت الله باریک بین به همراه مرحوم آیت الله شالی توانستند برخی از مدارس حوزه های علمیه که مخروبه شده بود مانند مدرسه علمیه شیخ الاسلام در آن زمان که امکانات نیز کم بود توانستند احیا کرده و الان این میراث ارزشمند و گرانبها را در اختیار من و شما طلاب و اساتید و روحانیان قرار دادند.

 

امام جمعه قزوین به مبارزات آیت الله باریک بین اشاره و بیان داشت: آیت الله باریک بین در آن زمان رژیم خفقان طاغوت توانستند نهضت حضرت امام خمینی(ره) را ادامه داده و در این راه مبارزات ماندگار و تاثیرگذاری در همین استان داشتند که قطعا روحانیان و اساتید مدارس حوزه های علمیه استان از ایشان شناخت کافی را دارند.

 

وی در ادامه اظهارداشت: الان در این استان مدارس حوزه های علمیه محصول شجره طیبه که زمانی وجود نداشت و الان نیز به ثمر رسیده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی یاد و خاطره علمای این استان را نیز گرامی داشت و گفت: مرحوم آیت الله رفیعی، آیت الله سامت، آیت الله مظفری و دیگر علمای فرهیخته و ارزشمندی بودند که باید زندگی این شخصیت های برجسته را به نسل نوجوان و جوان به ویژه شما طلاب وروحانیان معرفی کنیم و در میان مردم ترویج دهیم.

 

نماینده ولی فقیه قزوین در پایان از تلاش‌های فرزند آیت الله باریک بین نسبت به مدارس حوزه های علمیه و همچنین نسبت به شخص آیت الله باریک بین قدردانی کرد.

 

در ادامه این نشست حجت الاسلام سید موسی ابراهیمی مدیر حوزه علمیه برادران قزوین نیز ضمن تبریک انتصاب شایسته از سوی رهبر معظم انقلاب از خدمات خالصانه آیت الله باریک بین در این استان قدردانی کرد.

 

حجت الاسلام ابراهیمی در پایان خاطرنشان کرد: بی شک طلاب و روحانیان این استان شهید پرور از فعالیت‌های ارزشمند و ماندگار آیت الله باریک بین را در این استان فراموش نکرده و نخواهند کرد.

 

گفتنی است، این مراسم تقدیر و تکریم بیش از نیم قرن خدمت خالصانه آیت الله باریک بین از طرف مدیریت حوزه علمیه استان با حضور جمعی از طلاب اساتید و نمایندگان مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی  در مسجد شیخ الاسلام برگزار شد./955/پ202/ب4

ارسال نظرات