۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۸
کد خبر: ۲۵۲۴۰۱
در آخرین جلسه درس خارج در سال 93 مطرح شد؛

توصیه های مهم نوروزی آیت الله مکارم به مردم/ ابراز امیدواری نسبت به حل عزت مندانه مذاکرات هسته ای

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان توصیه های مهم نوروزی خطاب به مردم، ابراز امیدواری کرد که مذاکرات هسته ای به صورت آبرومندانه حل و فصل و مشکلات اقتصادی و اخلاقی و فرهنگی کشور در سال جدید حل شود.
درس خارج فقه آيت الله مکارم شيرازي در مسجد اعظم قم درس خارج فقه آيت الله مکارم شيرازي در مسجد اعظم قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید امروز در آغاز آخرین جلسه درس خارج فقه خود در سال 93 که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به روایاتی به بیان نکات اخلاقی و تبیین مساله رزق مذموم پرداخت و گفت: باید مراقب باشیم زرق و برق دنیا انسان را از آخرت غافل نکند.

 

وی با تاکید بر این که هیچ کس بدون تلاش به جایی نمی رسد، افزود: در روایت آمده است کسی که در خانه بنشیند و برای کسب رزق و روزی دعا کند دعایش مستجاب نخواهد شد.

 

حضرت آیت الله مکارم شیرازی اظهار داشت: افرادی که به عنوان سوء استفاده های کلان پایشان به محاکم قضایی کشیده شده و سه هزار میلیارد تومان اختلاس کرده اند، اینها کسانی هستند که دستور امام حسن عسکری(ع) را فراموش کرده اند و دچار غفلت شده اند.

 

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم اضافه کرد: اینها انسان های حریصی هستند که خدا و معاد را فراموش کرده اند و در دنیا و آخرت برای خود بی آبرویی می خرند؛ چنین اموالی بدست آوردن، نگاه داشتن و خرج کردن آن بلایی بزرگ است.

 

اسلام با سرگرمی های سالم مخالف نیست

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم در ادامه سخنان خود با بیان این که اسلام با سرگرمی های سالم مخالف نیست، گفت: برخی تبلیغات سوء می کنند و اسلام را مخالف سرگرمی های سالم و مشروع جلوه می دهند در حالی که اسلام درباره سرگرمی های سالم و صحیح نه تنها مخالفتی ندارد بلکه مؤید آن نیز هست.


ابراز تاسف آیت الله مکارم از حوادث وحشتناک چهارشنبه پایان سال

وی در بخش دیگری از سخنان خود با ابراز تاسف از حوادث دردناک چهارشنبه پایان سال، تصریح کرد: آسیب دیدن بیش از هزار نفر در این حوادث که بسیار وحشتناک است واقعا جای هیچ گونه توجیهی ندارد.

 

حضرت آیت الله مکارم شیرازی افزود: عده ای از خارج مردم را تشویق می کنند که سنت ها را زنده نگه دارید! ما معتقدیم چهارشنبه سوری خرافه است و هیچ جایگاهی ندارد.

 

وی اضافه کرد: البته بحمدلله سال به سال این مسائل کمتر می شود اما رقم آسیب ها و خسارات همچنان بسیار بالاست و بعضا خانواده ها و افراد تا آخر عمر درگیر هستند و متاسفانه برخی خانواده ها نیز عزیزان خود را از دست می دهند؛ آیا چنین کار غیر عاقلانه ای درست است؟

 

حضرت آیت الله مکارم شیرازی تاکید کرد: همه چیز باید تؤام با مدیریت صحیح باشد، ایام نوروز نیاز به مدیریت دارد، مدیریت صحیح این است که فوائد و آسیب ها را با هم ببینند.

 

مردم به قوانین راهنمایی و رانندگی احترام بگذارند

 

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با تاکید بر لزوم برنامه ریزی مسؤولان برای ریشه کن کردن حوادث رانندگی، خواستار رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی از سوی آحاد مردم و رانندگان شد.

 

وی یادآورشد: برخی رانندگان فرار از دست ماموران و دور زدن قوانین را برای خود افتخار می دانند، در حالی که فلسفه وضع قوانین تضمین سلامت افراد و جامعه است؛ امیدواریم همه نسبت به احترام به قوانین ملتزم باشند و سال جدید نیز سالی سرشار از موفقیت برای ملت عزیز ایران و همه مسلمانان جهان باشد.

 

ابراز امیدواری نسبت به حل آبرومندانه مذاکرات هسته ای

این مرجع تقلید ادامه داد: امیدواریم در سال جدید مساله مذاکرت هسته ای نیز به صورت آبرومندانه و عزت مندانه و مشکلات اقتصادی و اخلاقی و فرهنگی حل شود.

 

حضرت آیت الله مکارم شیرازی خاطرنشان کرد: امیدواریم به برکت عنایات حضرت فاطمه زهرا(س) که ایام سال جدید با روزهای شهادت آن حضرت همزمان شده، سال جدید سالی پر رونق و با برکت برای ملت ایران اسلامی و همه مسلمانان باشد. /924/پ202/ج
 

ارسال نظرات