۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۸
کد خبر: ۲۵۲۴۰۳
در قالب آیین تحویل سال نو؛

سفره هفت سین فاطمی در 29 امامزاده خراسان شمالی پهن می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: به دلیل تقارن عید نوروز با ایام فاطمیه، امسال سفره هفت سین فاطمی برگرفته از القاب حضرت زهرا(س)، در 29 امامزاده این استان پهن می شود.
هفت سين فاطمي

حجت الاسلام سیف الله سهرابی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، با اشاره به برگزاری آیین لحظه تحویل سال جدید در 29 امامزاده شاخص شهرستان های هشت گانه استان، اظهار کرد: این برنامه در قالب طرح ملی آرامش بهاری برگزار خواهد شد.

 

وی اضافه کرد: با توجه به تقارن عید نوروز امسال با ایام فاطمیه و سالگرد شهادت دخت نبی مکرم اسلام(ص)، آیین تحویل سال نو در امامزاده های استان از ساعت 10 شب روز شنبه با قرائت خطبه حضرت زهرا(س) یا خطبه فدکیه آغاز شده و پس از آن قرائت قرآن از سوی قاریان برجسته استانی انجام می شود.

 

حجت الاسلام سهرابی ادامه داد: پس از قرائت قرآن با نزدیک شدن به لحظه تحویل سال نو، دعای تحویل سال قرائت شده و پس از آن پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب به صورت زنده پخش خواهد شد.

 

وی افزود: مراسم ویژه تحویل سال نو در امامزادگان خراسان شمالی، در حرم مطهر حضرت سیدعباس بن موسی بن جعفر(ع) بجنورد، برادر گرامی امام رضا(ع) برگزار می شود که این آیین از ساعت 22 و 30 دقیقه شنبه شب تا ساعت چهار بامداد روز یکشنبه به صورت زنده و مستقیم از صدا و سیمای خراسان شمالی( شبکه اترک) پخش خواهد شد.

 

عضو شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی در ادامه یکی دیگر از برنامه های پیش بینی شده در قالب آیین تحویل سال نو در امامزاده های این استان را گستردن سفره هفت سین فاطمی در این اماکن مقدس ذکر و اظهار کرد: امسال با توجه به تقارن روزهای نوروز با ایام شهادت حضرت زهرا(س) سفره هفت سین فاطمی برگرفته از القاب حضرت فاطمه(س) شامل سلیمه، سیده النساء، سرالله، سرالعظمه، سعیده، ساجده و سماویه در امامزاده ها و بقاع متبرکه استان پهن شده و معانی و توضیحات کامل این القاب نیز در این قالب به مردم و زائران ارائه می شود.

 

وی خاطرنشان کرد: این برنامه در 29 امامزاده محل اجرای طرح آرامش بهاری شهرستان های مختلف استان با عاملیت هیأت امنا و خادمان این امامزادگان اجرا خواهد شد.

 

حجت الاسلام سهرابی در ادامه با اشاره به این که اسکان مسافران نوروزی و زائران در امامزاده های استان از جمله برنامه های پیش بینی شده اوقاف در طرح آرامش بهاری است، افزود: در این زمینه نیز اماکنی در امامزاده های استان خراسان شمالی به منظور اسکان موقتی مسافران و زائران در نظر گرفته شده است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: برنامه های مزبور در قالب طرح ملی آرامش بهاری اجرا می شوند که بر اساس برنامه از بیست و هشتم اسفندماه امسال در 29 امامزاده شهرستان های مختلف این استان آغاز شده و تا پانزدهم فروردین ماه سال آینده ادامه دارد.

 

به گفته وی، در این طرح 43 روحانی اعزامی از حوزه علمیه قم و مدارس علمیه بومی استان مشارکت دارند که از این تعداد 35 روحانی از حوزه علمیه قم و هشت روحانی نیز از مدارس علمیه بومی استان به این امامزاده ها اعزام می شوند.

 

حجت الاسلام سهرابی یادآور شد: در طرح ملی آرامش بهاری با برپایی خیمه های معرفت در امامزاده های شاخص و حضور روحانیان مبلغ خدماتی از قبیل برگزاری آیین لحظه تحویل سال نو، پاسخگویی به سؤالات و شبهات شرعی مسافران و زائران، مشاوره خانواده، غرفه کودک و نوجوان، غرفه امر به معروف و نهی از منکر، خیمه وقف در راستای تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف و هدایت واقفان به سوی نیازهای روز جامعه، امکان اسکان موقت زائران، نمایشگاه های فرهنگی، مسابقات قرآنی، توزیع بسته‌های فرهنگی، اجرای سخنرانی، ارائه مشاوره‌های قرآنی، برگزاری ادعیه، برپایی نماز جماعت و غیره ارائه می شود.

 

گفتنی است، در استان خراسان شمالی که در مسیر تردد زائران حرم علی بن موسی الرضا(ع) و گردشگران شمال کشور واقع شده، 156 امامزاده و بقعه متبرکه ثبت شده وجود دارد./9314/ت302/ب5

 

ارسال نظرات