۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۳
کد خبر: ۲۵۲۴۰۹
مدیر حوزه های علمیه لرستان:

حضرت فاطمه الگویی برای همه افراد جامعه است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه های علمیه لرستان با تأکید بر توجه به سیره و سنت اهل بیت(ع) در زندگی، گفت: حضرت فاطمه(س) الگویی برای همه افراد جامعه است.
حجت الاسلام محمدرضا مبلغي ، مدير حوزه هاي علميه لرستان

حجت الاسلام محمدرضا مبلغی، مدیر حوزه های علمیه لرستان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با تسلیت ایام فاطمیه و گرامیداشت ایام نوروز بیان داشت: امید است در این ایام با پیروی از دستورات دین مبین اسلام، سنت ها برگزار شود و حفظ حرمت ها مورد توجه قرار گیرد.

 

وی با بیان این که حضرت فاطمه(س) در همه ابعاد زندگی الگویی کامل و برای همه افراد جامعه اسوه هستند، افزود: این بانوی بزرگ اسلام نه تنها برای زنان بلکه برای مردان نیز الگو است.

 

حجت الاسلام مبلغی با اشاره به سخن امام زمان(عج) که می فرمایند الگوی من حضرت زهرا(س) است، عنوان داشت: کسی که خود الگوی جهانیان است، از حضرت فاطمه(س) الگو می گیرد.

 

وی تصریح کرد: حضرت زهرا(س) نه تنها در بحث حجاب، عفاف و عصمت بلکه در همه ابعاد زندگی برای بشر الگو هستند.

 

مدیر حوزه های علمیه لرستان با تأکید بر توجه آحاد جامعه به سیره و سنت اهل بیت(ع) عنوان داشت: باید تلاش کنیم سیره اخلاقی و رفتاری حضرت زهرا(س) را در زندگی خویش پیاده کنیم.

 

وی در ادامه خاطرنشان کرد: حضرت فاطمه(س) در اخلاق، زهد، همسرداری، تربیت فرزند، احساس مسؤولیت، ظلم ستیزی و کمال الگویی برای آحاد جامعه است.

 

حجت الاسلام مبلغی یادآور شد: باید توجه داشته باشیم بهترین زندگی برای انسان، زندگی است که از سیره و سنت اهل بیت(ع) و بزرگان الگو بگیرد.

 

وی سیره و سنت اهل بیت(ع) را چراغ راه هدایت بشر بیان کرد و افزود: پیروی از اهل بیت(ع) و تبیین سیره آنان بهترین راه مقابله با دسیسه های دشمن است.

 

مدیر حوزه های علمیه لرستان با تأکید بر هوشیاری خانواده ها در برابر توطئه های دشمن اظهار داشت: باید با تربیت دینی فرزندان خویش و الگوگیری از سیره تربیتی حضرت فاطمه(س) زمینه آگاهی فرزندان را در برابر دسیسه های دشمن و جنگ نرم فراهم کنیم.

 

وی با اشاره به این که بزرگان ما در زندگی خویش از سیره و سنت اهل بیت(ع) پیروی کردند، خاطرنشان کرد: اصل و اساس این امر رسیدن به کسب رضای خداوند بوده است.

 

حجت الاسلام مبلغی عنوان داشت: امروز نیز ما با پیروی از بزرگان دین در جهت کسب معرفت و رسیدن به کمال در زندگی خویش، باید تلاش کنیم با شناخت دقیق سیره و سنت حضرت فاطمه(س) و بزرگان دین از آنان الگو بگیریم./9459/ت302/ب4

ارسال نظرات