۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۴
کد خبر: ۲۵۲۴۳۰
قائم مقام ستاد اقامه نماز:

تنها در 30 درصد مساجد کشور نماز جماعت صبح اقامه می‌شود

خبرگزاری رسا ـ قائم مقام ستاد اقامه نماز با بیان این‌که هم اکنون نماز صبح در 30 درصد مساجد کشور اقامه می شود، گفت: آشنا سازی و آسان سازی برای انجام فریضه نماز در بین آحاد مردم از جمله تاکیدات رهبر معظم انقلاب است.
نماز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، محمود مظفر، قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور امروز در نشست دبیران این ستاد در استان آذربایجان شرقی که در منطقه آزاد ارس برگزار شد، به ارائه گزارشی از برنامه‌ها و فعالیت‌های ستاد پرداخت و اظهار داشت: ملاک برنامه های ستاد اقامه نماز رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

 


وی با بیان این‌که ستاد اقامه نماز حول محورهای فرهنگی، فعالیت های آموزشی، طرح یاوران و پیگیری عملکرد دستگاه ها فعالیت می کند، خاطرنشان کرد: برنامه های این ستاد برمحور تحول و نوآوری و با رویکرد مدیریت جهادی است، اعتقاد داریم باید رویکرد اساسی ستادهای اقامه نماز در ترویج و اشاعه این فرهنگ باشد.

 


قائم مقام ستاد اقامه نماز با بیان این‌که هم اکنون نماز صبح در 30 درصد مساجد کشور اقامه می شود، تصریح کرد: آشنا سازی و آسان سازی برای انجام فریضه نماز در بین آحاد مردم از جمله تاکیدات رهبر معظم انقلاب است، نماز مایه خیر و برکت و راه پیشبرد اهداف بشری است.

 


مظفر افزود: اگر ما به تنهایی خودمان بتوانیم نمازمان را در اول وقت و با آرامش اقامه کنیم، تنها در 50 درصد این فریضه الهی موفق عمل کرده ایم، چرا که 50 درصد آن مربوط به دعوت دیگران به این فریضه مهم است. ظرفیت رسانه ملی در امر ترویج و توسعه فرهنگ اقامه نماز بسیار زیاد است.

 


وی ادامه داد: بهره مندی از ظرفیت صدا و سیما با استفاده از ابزار هنر، فیلم و پویانمایی، فعال سازی سازمان های مردم نهاد و توسعه و تقویت یاوران نماز و تلاش ویژه برای فرهنگ سازی نماز در فضای مجازی از جمله مهم‌ترین برنامه های ستاد اقامه نماز در کشور است.

 


محسن خادم عرب باغی، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس نیز با اشاره به بسترسازی های صورت گرفته درباره اقامه نماز در این منطقه، اظهار داشت: با توجه به گردشگر پذیربودن منطقه مرمت و بازسازی نمازخانه ها از جمله اولویت های این منطقه است.

 


وی با اشاره به این‌که در سال 93 پارک های جدیدی در محدوده مرزی جلفا احداث شده است، افزود: این پارک ها افزون بر داشتن نمازخانه مجهز، سیستم پخش اذان در این مجموعه های تفریحی که مشرف به کشورهای همسایه هم هستند، تعبیه شده است.

 


عرب باغی منطقه آزاد ارس را با توجه به ظرفیت های گردشگری بالا، یکی از مکان های جاذب گردشگر در تعطیلات نوروز هر سال برشمرد و افزود: بسترهای اقامه نماز برای مسافران و گردشگرانی که به این شهرستان سفر می کنند، مهیا خواهد بود، ضمن این‌که با توجه به توسعه منطقه آزاد ارس، احداث نمازخانه ها در مراکز خدماتی و تجاری مورد تأکید است./935/پ202/ب4

ارسال نظرات