۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۴
کد خبر: ۲۵۲۴۳۱
مدیر حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی:

نماز جامعه را به سوی خیر و سعادتمندی سوق می دهد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام انتظاری گفت: نماز خواندن انسان را به خدا نزدیک و جامعه را به سوی خیر و سعادتمندی سوق می دهد.
حجت الاسلام علي انتظاري، مدير استاني حوزه علميه آذربايجان شرقي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در جلفا، حجت الاسلام علی انتظاری، مدیر حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی امروز در نشست دبیران این ستاد در استان آذربایجان شرقی که در منطقه آزاد ارس برگزار شد، اظهار داشت: توجه به فریضه نماز به ایجاد جامعه سالم کمک می کند، در حقیقت  اهمیت دادن به اقامه نماز موجب می شود انسان ها راه سعادت و خوشبختی را بهتر بشناسند.

 


امام جمعه جلفا افزود: باید در حوزه ترویج فرهنگ نماز قدم هایی را به طور مستمر برداریم و این بستر را فراهم سازیم تا بهترین و کامل ترین ذکر که خداوند متعال به صورت یومیه برای هر انسان مسلمان به عنوان فریضه قرار داده است، مورد توجه عمیق تر قرار گیرد.

 


وی با بیان این‌که مسؤولان در ادارات و سازمان ها می توانند زمینه های لازم برای اقامه نماز را برای همکاران خود فراهم کنند و خود نیز به عنوان الگو در صف اول انجام این فریضه واجب قرار گیرند، افزود: نماز خواندن انسان را به خدا نزدیک و جامعه را به سوی خیر و سعادتمندی سوق می دهد.

 


حجت الاسلام انتظاری با تأکید بر این‌که ترویج فرهنگ نماز باید از مدارس و دوران کودکی فرزندان آغاز شود، تصریح کرد: با آشنا کردن خانواده ها با مسایل دین و مبانی مکتب اسلام بتوانیم نقشه های شومی که دشمنان برای جوانان، نوجوانان و خانواده های ما کشیده اند را خنثی کنیم.

 


همچنین زاهد محمودی، فرماندار شهرستان جلفا در این نشست با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در ترویج و اشاعه فرهنگ نماز در این شهرستان، اظهار داشت: مدیران در کنار مسؤولیت خود باید در ترویج فرهنگ نماز نیز اهتمام لازم را داشته باشند.

 


وی تلاش در عرصه اقامه و احیای نماز را از اهم امور برشمرد و افزود: یکی از موضوعات محوری در جامعه کنونی هدایت نسل جوان به اقامه نماز است، استفاده از شیوه های تشویقی برای ترویج نماز در خانواده ها همواره نتیجه‌بخش بوده است، در عین حال توسل به خشونت در این راستا پسندیده نیست.

 


اسدالله ضیایی، دبیر ستاد اقامه نماز استان آذربایجان‌شرقی نیز در نشست دبیران ستاد اقامه نماز استان، با ارائه گزارش کامل از عملکرد و اقدامات انجام یافته ستاد اظهار داشت: با توجه به نقش هماهنگی و سیاست‌گذاری این ستاد، همکاری مسؤولان دستگاه‌های اجرایی خوب است و در اکثر ادارات و کارخانجات و 74 مدرسه تبریز نماز جماعت برگزار می‌شود.

 


وی با بیان این‌که وضعیت نمازخانه‌های موجود در منطقه آزاد ارس مطلوب است، خاطرنشان کرد: وضعیت آذربایجان‌شرقی در حوزه نمازخانه‌های بین‌راهی مطلوب است و در این بین شهرستان جلفا و منطقه آزاد ارس نیز در وضعیت خوبی قرار دارد./935/پ202/ب4

ارسال نظرات