۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۵
کد خبر: ۲۵۲۴۵۴
مدیر حوزه علمیه خواهران گلستان:

حوزه های علمیه مرکز نشر و گسترش معارف ارزشمند اسلام ناب است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه خواهران گلستان، حوزه های علمیه را مرکز نشر و گسترش معارف ارزشمند دین مبین اسلام دانست و گفت: امروزه بیش از هر زمان دیگری نیازمند تقویت مراکز حوزوی هستیم.
مدير حوزه علميه خواهران گلستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، حجت الإسلام ایوب وردانی، مدیر حوزه علمیه خواهران گلستان امروز در بازدید از مدارس علمیه خواهران استان گفت: وظیفه حوزه های علمیه ادامه راه انبیاء الهی است و برای انجام این وظیفه باید در زمینه علم و تزکیه خود قدم بردایم.

 

حجت الإسلام وردانی اظهار داشت: در دنیایی که دشمنان اسلام برای دور کردن انسان ها از دین دام گسترده اند، وظیفه طلاب این است که با شناخت کامل از دین و تبلیغ صحیح به روشنگری پرداخته و دام های گسترده شده از سوی دشمنان را برچینند.

 

مدیر  حوزه علمیه خواهران گلستان به  اهمیت حوزه های علمیه خواهران و نقش خواهران در اجتماع و خانواده پرداخت و افزود: انتظار این است که مدارس دارای طرح و برنامه باشند تا توان حضور در اجتماع را به نحو احسن داشته باشند.

 

وی با بیان این که وظیفه حوزه های علمیه همان رسالت نبوی است، ادامه داد: طلاب باید مشعل هدایت جامعه و عالم عامل باشند و حوزه به دنبال تربیت مربیانی است که می خواهند طبیب نفوس دیگران و پرچم دار معارف الهی باشند.

 

حجت الاسلام وردانی با بیان این که بی توقع ترین و با انگیزه ترین مردم نسبت به نظام حوزویان هستند، بیان داشت: زمانی که دارد بودجه تخصیص داده می شود باید به حوزه های علمیه توجه ویژه ای شود.

 

مدیر حوزه علمیه خواهران گلستان، حوزه های علمیه را مرکز نشر و گسترش معارف ارزشمند دین مبین اسلام دانست و گفت: امروزه بیش از هر زمان دیگری نیازمند تقویت مراکز حوزوی هستیم.

 

وی در ادامه سخنان خود پاسخگویی به شبهات دینی، سیاسی و معرفتی را یکی از مهم ترین وظایف حوزه های علمیه دانست و افزود: امروز حوزه های علمیه ما باید پویا و قوی باشند تا بتوانند هزاران شبهه ای که دشمن علیه اعتقادات دینی ما ترویج کرده پاسخگو باشند.

 

مدیر حوزه علمیه خواهران گلستان پاسداری از کیان اعتقادات و قرآن را از جمله رسالت های مهم حوزه های علمیه دانست و گفت: همه تلاش حوزه این است که فعالیت های خود را، به ویژه در مسائل علمی، به سمت قرآن سوق دهد.

 

حجت الإسلام وردانی تأکید کرد: امروز حوزه های علمیه باید مشکلات جامعه را از نظر فرهنگی، سیاسی و اجتماعی حس کنند و خود را در معرض سؤوالات جامعه قراردهند.

 

وی تأکید کرد: طلاب به عنوان سفیران الهی باید وارد جامعه شوند و ارتباط و تعاملات خود را با آحاد مردم زیاد کنند و در جامعه تأثیر گذار باشند.

 

مدیر حوزه علمیه خواهران گلستان ابراز داشت: ورود طلاب به حوزه باید با معرفت باشد و بدانیم که از کجا وارد شده ایم و برای چه وارد شده ایم و چه باید بکنیم./1315/پ202/ب1

ارسال نظرات