۲۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۴
کد خبر: ۲۵۲۴۷۰
معاون واحدهای آموزشی حوزه علمیه آذربایجان غربی:

350 نفر از طلاب آذربایجان غربی راهی مناطق عملیاتی جنوب می‌شوند

خبرگزاری رسا ـ معاون واحدهای آموزشی حوزه های علمیه آذربایجان غربی گفت: نزدیک به 350 نفر از طلاب و اساتید حوزه های علمیه آذربایجان غربی راهی مناطق جنوب می شوند.
حجت الاسلام مقدم

حجت الاسلام حبیب مقدم، معاون واحدهای آموزشی حوزه های علمیه آذربایجان غربی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، خاطرنشان کرد: در آستانه عید نوروز همه ساله کاروان های راهیان نور از تمامی نقاط کشور راهی مناطق عملیاتی جنوب کشور می شوند.

 

وی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری و تاثیرات مثبت این مناطق بر روحیه جوانان در حوزه های علمیه، اظهار داشت: طبق برنامه ریزی، قریب به 350 نفر از طلاب و اساتید حوزه های علمیه آذربایجان غربی راهی مناطق جنوب می شوند تا از تأثیرات معنوی و فرهنگی این سفر بهره مند شوند.

 

وی با بیان این که این سفر معنوی 5 روزه است، خاطرنشان کرد: طلاب و روحانیان مدارس علمیه در این سفر از مناطق فکه، فتح المبین، دهلاویه، دوکوهه، طلائیه، شلمچه و اروند کنار و یادمان شهید چمران بازدید می کنند.

 

حجت الاسلام مقدم اظهار داشت: خادمان و راویان در طول مسیر از طلاب و روحانیان حوزه های علمیه استان هستند، اما طبق روال سال های گذشته طلاب و اساتید از حضور روحانیان و راویان اعزامی از قم در مناطق عملیاتی جنوب بهره مند می شوند.

 

وی تصریح کرد: افزون بر 350 نفر، بیش از 100 نفر از اساتید و مبلغان و معممان حوزه های علمیه استان به عنوان مبلغ در کاروان های مجردی راهیان نور سایر ارگان ها حضور دارند.

 

معاون واحدهای آموزشی حوزه های علمیه آذربایجان غربی با اشاره به فرمایش رهبر کبیر انقلاب، گفت: یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست و این سعادتی بزرگ برای طلاب است که سال جدید را در این فضای معنوی آغاز کنند.

 

وی افزود: این اردو سالهای قبل نیز برگزار شده است که طلاب از مناطق مختلف عملیاتی و صحنه های رشادت رزمندگان بازدید کرده و هدف اصلی آن زنده نگه داشتن یاد شهدا و جایگاه والای مقام شهید، شهادت و ایثار است.

 

حجت الاسلام مقدم با بیان این که سفر راهیان نور حوزه علمیه به صورت ویژه برنامه ریزی شده است، افزود: اسکان کاروان های حوزه های علمیه در هر شهر حوزه علمیه همان شهر است.

 

گفتنی است، اعزام کاروان های راهیان نور حوزه های علمیه آذربایجان غربی از 24 اسفندماه سال جاری آغاز شده است./1301/ت302/ب4

ارسال نظرات