۲۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۹
کد خبر: ۲۵۲۴۷۷
حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام:

ائمه جمعه، سرباز ولایت هستند/ نباید جناح یا دولت خاصی از ائمه جمعه قدرت بگیرد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین نکونام با بیان این که ائمه جمعه تنها سرباز ولایت هستند و برای طیف، جناح و یا دولت خاصی سربازی نمی کنند، گفت: این نکته بسیار مهمی است که ائمه جمعه باید نسبت به آن هوشیار باشند و در موضع گیری ها و تعاریف خود از دولت مردان این رسالت را فراموش نکنند.
حجت الاسلام و المسلمين نکونام ، نماينده ولي فقيه در چهارمحال و بختياري و امام جمعه شهرکرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، صبح امروز در آخرین نشست ائمه جمعه چهارمحال و بختیاری به میزبانی بخش بازفت از توابع شهرستان کوهرنگ، حضور ائمه جمعه در مناطق محروم و دور افتاده را سبب هویت بخشی اجتماعی به مردم آن مناطق بیان کرد و افزود: همراهی و همدلی ائمه جمعه در رفع مشکلات مناطق محروم در همه زمینه ها بسیار کارگشا است.

 

وی با تأکید بر این که باید محرومیت به صورت فراگیر و همه جانبه مورد بررسی قرار داده شود، اظهار داشت: برنامه ریزی برای رفع محرومیت های عمرانی و فرهنگی در مهم ترین اولویت های این مناطق قرار دارد که باید برای تحقق آن برنامه ریزی کرد.

 

امام جمعه شهرکرد همچنین به ارائه گزارش از سوی مدیرکل اداره اطلاعات استان اشاره کرد و با بیان این که این چالش ها همیشه بوده و خواهد بود، تصریح کرد: چالش های فرا روی این نظام همیشه با چشم بینای رهبری و بصیرت مردمی مراقب شده است و از این جهت نگران نیستیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با اشاره به این که باید به فضل و رحمت پروردگار متعال هم برای رفع فتنه ها دل بست چرا که همیشه بوده و خواهد بود، خاطرنشان کرد: وظیفه امروز ما این است که کار کنیم و برای رفع مشکلات برنامه ریزی انجام دهیم و در کنار همه این ها، به لطف خداوند هم توکل داشته باشیم که اگر این شد، دیگر جای نگرانی نیست.

 

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان این که ائمه جمعه تنها سرباز ولایت هستند و برای طیف، جناح و یا دولت خاصی سربازی نمی کنند، ابراز داشت: این نکته بسیار مهمی است که همه ائمه جمعه باید نسبت به آن هوشیار باشند و در موضع گیری ها و تعاریف خود از دولت مردان این رسالت را فراموش نکنند.

 

این مقام مسؤول با تأکید بر این که ائمه جمعه باید در بیان انتقادها نیز هم سو با رهبر فرزانه انقلاب باشند، اظهار داشت: اگر احساس کردیم که در برخی موارد، رهبر فرزانه انقلاب به سبب جایگاه بلند و رفیعی که دارند، نمی توانند جبهه گیری و انتقاد کنند، باید ائمه جمعه به میدان بیایند و در جهت آگاه سازی جامعه اقدام کنند.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری با بیان این که هیچ حزب و گروهی به جز ولایت نباید از ائمه جمعه قدرت بگیرد، خاطرنشان کرد: ما باید تریبون ولایت باشیم و به تشریح و تبیین مواضع رهبری بپردازیم که اگر این کار را کردیم، در انجام رسالت خود موفق بوده ایم.

 

رییس استانی حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری، برگزاری انتخابات پرشکوه در سال 94 را مهم ترین رخداد سال آینده دانست و افزود: همه باید خود را برای برگزاری یک انتخابات باشکوه مهیا سازند که ائمه جمعه به سبب رسالت سنگینی که در آگاه سازی افکار عمومی دارند، در رأس همه گروه ها قرار دارند.

 

این مقام مسؤول به برخی سم پاشی های جناح ها در سال آینده در راستای برگزاری انتخابات سال 94 اشاره کرد و با تأکید بر لزوم هوشیاری همه جانبه، گفت: برخی دولتمردان ادعا کرده اند که در سال آینده می خواهند افشاگری کنند و این بسیار خطرناک خواهد بود که ائمه جمعه باید مراقب باشند در چنین دام هایی گرفتار نشوند./9457/پ202/ب4

ارسال نظرات