۲۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۸
کد خبر: ۲۵۲۴۹۸
فرمانده سپاه کاشان:

رمز بقای نظام جمهوری اسلامی ایران شهادت و ولایتمداری است

خبرگزاری رسا ـ فرمانده ناحیه مقاومت سپاه کاشان گفت: ترویج فرهنگ شهادت نهادینه سازی فرهنگ حماسه عاشورا، ولایتمداری و فرهنگ بسیجی در بین افراد جامعه است.
باقر فرهنگ

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، سرهنگ پاسدار باقر فرهنگ، فرمانده ناحیه مقاومت سپاه کاشان، ظهر امروز در کنگره سرداران و 1700 شهید کاشان در مجموعه ورزشی شهدای بسیج این شهرستان با تاکید بر ضرورت ترویج فرهنگ شهادت در جامعه به ویژه در بین نوجوانان و جوانان گفت: روحیه شهادت، ایثار و از خود گذشتگی رمز بقای انقلاب اسلامی است.

 

وی با اشاره به این که هشت سال دفاع مقدس را روحیه شهادت طلبی به سرانجام رساند گفت: روحیه شهادت طلبی همان حرکتی است که امتداد و تداو م آن آینده نظام را تضمین می کند.

 

به گفته وی، شهدا که با خدا معامله کردند و اجر و پاداش خود را از حق تعالی می گیرند نیاز به این کنگره ها، محافل و مراسم بزرگداشت ندارند، بلکه این ما هستیم که با تبرک به نام آنها نیاز به این مجالس داریم.

 

فرهنگ، شهادت را بیمه کننده انقلاب و تضمین کننده سعادت و رستگاری جوانان دانست و گفت: راه خنثی سازی تهاجم فرهنگی و توطئه های دشمن علیه جوانان ایران با پیچیدگی های خاص آن و فضای رسانه ای و تبلیغاتی که بر کسی پوشیده نیست همین ترویج فرهنگ شهید و شهادت است.

 

رسالت ما در برابر شهدا مراقبت، بصیرت و هوشیاری است تا اسلام آمریکایی جایگزین اسلام ناب محمدی نشود

 

وی، عبادت، تهجد، شب زنده داری ارتباط با مسجد و انس با قرآن را از مصادیق فرهنگ شهید و شهادت برشمرد و گفت: ترویج این مفاهیم و نهادینه سازی آن در نسل جوان برای مقابله با تهاجم فرهنگی ضروری و موثر است.

 

به گفته وی، بعضی آسیب های قابل اشاره این است که متاسفانه امروز حرکت شهدا در تأسی به مولایشان ابا عبدالله الحسین(ع) از سوی بعضی افراد نا آگاه تحت الشعاع قرار گرفته است.

 

فرمانده سپاه کاشان با تأکید بر مواظبت از حفظ اسلام ناب محمدی گفت: رسالت ما در برابر شهدا مراقبت، هوشیاری و بصیرت بر این است که اسلام آمریکایی جایگزین اسلام ناب محمدی نشود.

 

وی، حاکم شدن بعضی انحرافات و خرافه ها حتی از طریق عزاداری را یاد آور شد و گفت: مراقبت اوضاع نسبت به این شرایط ضروری و نیازمند بصیرت و هوشیاری افراد است که رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنانشان بارها برآن تأکید داشته است.

 

وی همچنین، عزت، اقتدار و آزادی و استقلال ایران را از برکت خون شهدا و مرهون فداکاری های خانو اده ها آنها دانست و افزود: نباید اجازه داد بعضی مسائل با ایجاد انحرافات در مسیر انقلاب، خون ریخته شده 200 هزار شهید این وطن را پایمال و خدشه دار کند.

 

فرمانده سپاه کاشان در ادامه یاد آور شد: دارالمومنین کاشان دارای یک خانواده چهار شهیدی شهیدان بارفروش، هفت خانواده سه شهیدی، 107 خانواده 2 شهیدی و 1511 خانواده تک شهیدی است.

 

به گفته وی، با 1700 شهید، 3700 جانباز و 191 آزاده، ستاره های کارنامه درخشان ایثارگری و شهادت کاشانی های ولایتمدار، متدین و شهیدپرور است.

 

فرهنگ همچنین، با اشاره به این که برگزاری کنگره سرداران و 1700 شهید شهرستان کاشان همزمان با ایام شهادت حضرت زهرا(س) در این مکان که مزین به تمثال مبارک شهدا شده است گفت: توفیق مضاعف و پربرکتی برای مردم کاشان در آخرین روز های سال و در آستانه سال نو است.

 

به گفته وی، 50 یادواره شهدا تاکنون در راستای تداو م راه شهدا، نهادینه سازی ارزش های و شعائر اسلامی و امتداد حرکت بسیج در مناسبت های مختلف در شهرستان کاشان برگزار شده است.

 

شایان ذکر است، کنگره سرداران و 1700 شهید سرافراز دارالمومنین کاشان با حضور آیت الله عبد النبی نمازی نماینده ولی فقیه در کاشان و سخنرانی سید محمد حسن ابوترابی نایب رییس مجلس شورای اسلامی، در سالن ورز شی شهدای بسیج این شهرستان همراه با تلاوت قرآن، دکلمه خوانی دختر جانباز رجب زاده، مداحی و مرثیه سرایی ذاکر و شاعر اهل بیت(ع) حاج محمود شریفی(کمیل)، تشییع جنازه نمادین تابوت آراسته به گل پیکر مطهر حضرت زهرا(س) و شهدا از جمله برنامه های فرهنگی مذهبی جذاب و تاثیرگذار این کنگره بود.

 

لازم به ذکر است، آنچه که در کنگره بسیار تکان دهنده و منقلب کننده بود تمثال مبارک و نورانی شهدا در دستان لرزان و چشمان اشک آلود پدران و مادران آنها بود که فضای یادواره را معنوی، باشکوه و متاثر می‌کرد./1307/پ202ب/ب4

ارسال نظرات