۲۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۳
کد خبر: ۲۵۲۵۱۱
عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی:

هرگونه رفتار افراطی در تبلیغ دین، محکوم به شکست است

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی گفت: هرگونه افراط و تفریط در رفتار و عمل مردم و مسؤولان در گسترش فرهنگ فاطمی در جامعه مطرود و محکوم به شکست است.
حجت الاسلام حاجي زاده، امام جمعه اهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام جواد حاجی زاده، عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی امروز در جمع فعالان فرهنگی ایام فاطمیه بر گسترش بیش از پیش فرهنگ علوی و فاطمی در جامعه تأکید کرد و اظهار داشت: تمسک به مکتب اهل بیت ضامن هویت ایرانی اسلامی ما است.

 


وی با بیان این‌که ویژه برنامه‌های ایام نوروز نباید شأن ایام سوگواری فاطمیه را خدشه‌دار کند، خاطرنشان کرد: با توجه به تقارن آغازین روزهای سال جدید با ایام شهادت حضرت زهرا(س) لازم است، ضمن حفظ حرمت این ایام، فرهنگ علوی و فاطمی بیش از پیش در جامعه گسترش یابد.

 


امام جمعه شهرستان اهر با تاکید بر این‌که مردم و به ویژه جوانان باید با این فرهنگ بیشتر آشنا شوند، افزود: هرگونه افراط و تفریط در رفتار و عمل مردم و مسؤولان در گسترش فرهنگ فاطمی در جامعه مطرود و محکوم به شکست است، چنین مسائلی نه تنها تبلیغ دین نیست، بلکه بدترین ضربه را به مکتب تشیع وارد می کند.

 


حجت الاسلام حاجی‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نامگذاری شعار 1393 از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی با عنوان سال اقتصاد و فرهنگ، با عزم ملی و مدیریت جهادی اظهار داشت: برای تحقق شعار سال اقدامات مهم و گسترده‌ای از سوی مردم و مسؤولان صورت گرفت اما باید اذعان داشت که مطالبات رهبری محقق نشد.

 


عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی ادامه داد: انتظار داریم مسؤولان عملکرد خود در راستای تحقق مطالبات فرهنگی و اقتصادی رهبری نظام را به مردم بازگو کنند و گزارش واقعی از کارهای انجام شده ارایه دهند، تا مردم نسبت به این عملکرد قضاوت منصفانه داشته باشند.

 


حجت الاسلام حاجی زاده در ادامه با اشاره به نامه مقام معظم رهبری به جوانان اروپا و آمریکای شمالی تصریح کرد: این نامه شبیه نامه امام راحل به گورباچف بود با این تفاوت که امام راحل مسؤول یک کشور را مورد خطاب قرار داده بود، اما مخاطب مقام معظم رهبری جوانان حق‌طلب اروپا و آمریکا بودند.

 


وی افزود: رهبری به این دلیل که سران این کشورها امروز نمی خواهند واقعیت ها را بشنوند، جوانان اروپا و آمریکای شمالی را مورد خطاب قرار دادند تا آنها به دنبال چهره واقعی اسلام بروند و حقایق را بدانند، که بازتاب گسترده و بین المللی این نامه نشان از نفوذ کلام رهبری در سراسر جهان دارد./935/پ202/ب4

ارسال نظرات