۲۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۸
کد خبر: ۲۵۲۵۳۰
همزمان با سالگرد شهادت حضرت فاطمه؛

گنبد و ایوان جدید امامزاده حمزه اسفراین رونمایی می شود

خبرگزاری رسا ـ سرپرست هیأت امنای امامزاده حمزه بن موسی(ع) اسفراین گفت: همزمان با سالگرد شهادت دخت نبی مکرم اسلام(ص) گنبد و ایوان جدید این امامزاده رونمایی می شود.
حجت الاسلام محمد خاني - سرپرست هيأت امناي امامزاده حمزه بن موسي(ع) اسفراين

حجت الاسلام محمد خانی، سرپرست هیأت امنای امامزاده حمزه بن موسی(ع) روستای دهنه شیرین و مقصودآباد شهرستان اسفراین در استان خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، از برگزاری آیین رونمایی از گنبد و ایوان جدید این امامزاده واجب التعظیم خبر داد و افزود: این مراسم معنوی چهارم فروردین ماه سال جدید همزمان با سالگرد شهادت حضرت فاطمه(س) برگزار می شود.

 

به گفته وی، در این روز آیین رونمایی از گنبد و ایوان جدید امامزاده حمزه(ع) و مراسم کلنگ زنی از طرح جامع این امامزاده با حضور حجت الاسلام سیف الله سهرابی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان، آدینه محمد سویدانلویی، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی، حجت الاسلام قدیر محمدیان، امام جمعه اسفراین، حجت الاسلام سیدمحمد دلبری، امام جمعه بام و صفی آباد، محمد رحیم زاده، بخشدار بام و صفی آباد و شمار دیگری از مسؤولان و مردم برگزار خواهد شد.

 

حجت الاسلام خانی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اعلام آمادگی آستان مقدس امامزاده حمزه بن موسی(ع) جهت استقبال از زائران و مسافران نوروزی، اظهار کرد: با پیش بینی ها و برنامه ریزی های انجام شده، تمهیدات ضروری و اولیه جهت استقبال از زایران و مسافران امامزاده حمزه(ع) صورت گرفته است.

 

وی افزود: در این زمینه 17 برنامه فرهنگی و خدماتی و ورزشی برای زائران و مجاوران حرم مطهر امامزاده حمزه(ع) پیش بینی شده که با حضور زائران و مجاوران این امامزاده در ایام تعطیلات نوروزی اجرایی می شود.

 

عضو شورای مرکزی مجمع طلاب و فضلای شهرستان اسفراین مهمترین برنامه های پیش بینی شده برای اجرا در این مکان مقدس را برگزاری مراسم آغاز تحویل سال، برپایی نمایشگاه محصولات فرهنگی، راه اندازی غرفه مشاوره و پاسخگویی به سؤالات دینی، همایش بزرگ فاطمیون در سالگرد شهادت دخت نبی مکرم اسلام(ص)، مراسم رونمایی از گنبد و ایوان امامزاده و غیره اعلام کرد.

 

حجت الاسلام خانی اضافه کرد: همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا(س) همایش بزرگ فاطمیون با حضور مسؤولان استان و اسفراین در محل حرم مطهر این امامزاده جلیل القدر برگزار و از گنبد جدید و ایوان بازسازی شده این بقعه متبرک رونمایی می شود.

 

وی یکی دیگر از برنامه های این روز را کلنگ زنی از طرح جامع امامزاده عنوان کرد و افزود: همزمان با چهارم فروردین ماه سال جدید این فعالیت عمرانی با حضور مدیران کل اوقاف و امور خیریه و میراث فرهنگی استان آغاز خواهد شد.

 

سرپرست هیأت امنای امامزاده حمزه بن موسی(ع) اسفراین، برگزاری مسابقات کشتی باچوخه و فوتبال جام نوروز در جوار این امامزاده را از دیگر برنامه های پیش بینی شده برای ایام نوروز برشمرد و گفت: همزمان با بهار طبیعت و آغاز سال نو مسابقات کشتی با چوخه کشوری و استانی و فوتبال جام نوروزی در جوار امامزاده حمزه(ع) برگزار می شود.

 

حجت الاسلام خانی خاطرنشان کرد: مسابقه کشتی باچوخه با حضور کشتی گیران کشوری و استانی پنجم فروردین در جوار امامزاده حمزه(ع) و در میدان شهدای روستای دهنه شیرین و مقصودآباد برگزار خواهد شد.

 

وی افزود: این برنامه فرهنگی و ورزشی که با همکاری بخشداری بام و صفی آباد و اداره ورزش و جوانان اسفراین و آستان مقدس امامزاده حمزه(ع) برگزار می شود دارای 12 برنده در چهار وزن خواهد بود که به نفرات برتر جوایز ارزنده ای اهدا می شود.

 

به گفته حجت الاسلام خانی همچنین مسابقه فوتبال جام نوروز نیز با حضور بیش از 13 تیم از بخش بام و صفی آباد و خوشاب سبزوار از دوم فروردین سال جدید آغاز و تا سیزدهم فروردین ماه ادامه خواهد داشت که در نهایت به سه تیم برتر جوایزی اهدا می شود.

 

وی اضافه کرد: مسابقه فوتبال جام نوروز حدود 12 سال است که در روستای دهنه شیرین و مقصودآباد شهرستان اسفراین برگزار می شود.

 

گفتنی است، حرم مطهر حضرت حمزه بن موسی(ع)، برادر گرامی امام رضا(ع) و به روایاتی از نوادگان امام موسی کاظم(ع) در روستای دهنه شیرین در دهستان صفی آباد از بخش بام و صفی آباد شهرستان اسفراین و در فاصله 90 کیلیومتری از شهر اسفراین واقع شده است.

 

آستان مقدس این امامزاده جلیل القدر در فهرست بقاع متبرکه میراثی قرار دارد و به شماره 5151 و کد 15663 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است./9314/ت302/ب5

 

ارسال نظرات