۲۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۷
کد خبر: ۲۵۲۵۳۱
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

پاسداشت ایام فاطمیه در ایام نوروز حفظ شعائر دینی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این که باید ضمن انجام مراسم عید نوروز مردم را باید به پاسداشت ایام فاطمیه توجه دهیم، خاطرنشان کرد: حفظ شأن حضرت فاطمه زهرا (س) این بانوی نمونه اسلام از سوی آحاد جامعه ضروری است.
آيت الله نورمفيدي، نماينده ولي فقيه گلستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری در گرگان، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان امروز در دیدار اعضای ستاد خدمات سفر استان اظهار داشت: ملموس بودن خدمت به مسافران، برای آنها جاذبه ایجاد می کند.

 

وی با بیان روایتی از نبی مکرم اسلام (ص) افزود: طبق فرمایش آن حضرت میهمان، روزی را با خود می آورد و با رفتن، گناهان اهل خانه را هم می برد.

 

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: طبق آمار مسؤولان، سال گذشته نه میلیون مسافران وارد استان شدند، مسافران، میهمانان همه مردم استان هستند و در مدت زمان حضور خود در این استان، باید گرامی داشته شوند.

 

آیت الله نورمفیدی با اشاره به این که خدمت رسانی به مسافران نوروزی باید به گونه ای باشد که با ورود به استان گلستان احساس کنند وارد یک خانواده شده اند و این خانواده، میزبان خوبی برای آنها است، تصریح کرد: آب و جارو کردن برای میهمان، در ادبیات ایرانی و فارسی آمده که نشأت گرفته از آموزه های دینی ما است.

 

امام جمعه گرگان، حس زیبادوستی را در انسان، امری فطری دانست و اظهارداشت: شهرهای استان گلستان در تعطیلات نوروز باید زیبا باشند تا حس ماندگاری را در آنها تحریک کند.

 

آیت الله نورمفیدی در ادامه سخنان خود بر ارزیابی عملکرد اعضای ستاد خدمات سفر استان تاکید کرد و گفت: رسیدگی به شکایات و انتقادات مسافران باید جزو اولویت های مسؤولان باشد؛ زیرا با این کار، در آنها ایجاد جاذبه شده و ضریب ماندگاری در استان را افزایش می دهد.

 

وی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به مصادف بودن تعطیلات نوروز با ایام فاطمیه، تاکید کرد: تقارن فاطمیه و عید نوروز هیچ منافاتی با هم ندارند، بلکه باید با رعایت همه اصول هم ایام فاطمیه و هم عید نوروز گرامی داشته شود.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان افزود: بی توجهی به این موضوع مهم، باعث رنجش خاطر مردم شده و ما را از هدف اصلی مان که همان حفظ شان و جایگاه اهل بیت (ع) است، دور می کند.

 

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این که باید ضمن انجام مراسم عید نوروز مردم را باید به پاسداشت ایام فاطمیه توجه دهیم، خاطرنشان کرد: حف شأن حضرت فاطمه زهرا (س) این بانوی نمونه اسلام از سوی آحاد جامعه ضروری است./950/

ارسال نظرات