۲۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۵
کد خبر: ۲۵۲۵۴۲

اجرای 290 برنامه قرآنی همزمان با ایام نوروز در حرم رضوی

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره علوم قرآنی آستان قدس رضوی گفت: حرم مطهر رضوی با برگزاری بیش از 290 برنامه قرآنی مختلف همزمان با فرا رسیدن عید نوروز و ایام فاطمیه(س) میزبان عاشقان کلام‌الله مجید است.
برنامه‌ قرآني  حرم رضوي

مهدی لسانی، رییس اداره علوم قرآنی آستان قدس رضوی در گقت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، در تشریح ویژه برنامه های حرم مطهر رضوی گفت: بیش از 290 برنامه قرآنی در قالب های متنوعی همزمان با فرا رسیدن سال جدید و ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در حرم مطهر رضوی اجرا می شود.


وی برپایی محفل انس با قرآن در شب تحویل سال نو در رواق دارالحجة را از مهم ترین برنامه های نورزوی بیان کرد و افزود:  17 محفل انس با قرآن در جوار عترت همراه با تدبر که از تاریخ دوم تا 14 فروردین‌ماه از ساعت 10 تا 12:30 در دارالقرآن حرم امام رضا(ع) دایر است، از جمله برنامه های نوروزی سال جدید است.


لسانی برپایی سه محفل انس با قرآن کریم ویژه بانوان در روز‌های 29 اسفند‌، چهارم و هفتم فروردین‌ماه 94 در دارالقرآن الکریم واقع در صحن جمهوری اسلامی را از دیگر برنامه های این ایام برشمرد.


رییس اداره علوم قرآنی آستان قدس رضوی افزود:  135 نشست و کارگاه قرآنی حفظ، تفسیر و تدبر و مشاوره قرائت ویژه عموم زائران در رده های سنی مختلف و جلسه آموزش تلاوت قرآن کریم بعد از نماز مغرب و عشا در دارالقرآن حرم رضوی نیز در ایام نوروز برگزار می‌شود.


وی تصریح کرد: ترتیل خوانی قرآن کریم صبحگاهی از جمله برنامه های قرآنی حرم مطهر رضوی است که پس از اقامه نماز صبح هر روز در دارالقرآن الکریم و در رواق غدیر پذیرای زائران هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت است.


رییس اداره علوم قرآنی آستان قدس رضوی اجرای قرآن و اذان در بارگاه ملکوتی ثامن الحجج(ع) مطابق سال‌های گذشته هر روز در سه وقت اذان‌گاهی از سوی قاریان ممتاز و بین‌المللی قرآن کریم در رواق امام خمینی(ره) از دیگر برنامه های نوروزی عنوان کرد.


وی از برگزاری 10 جنگ قرآنی و 20 مسابقه قرآنی ویژه کودکان و نوجوانان خبر داد و گفت: برنامه‌ای ویژه کودکان و نوجوانان با عنوان «جنگ قرآنی» هر روز از دوم تا 12 فروردین ماه از ساعت 17 تا  18:30 در دارالقرآن حرم رضوی واقع در صحن جمهوری اسلامی ‌اجرا می شود.


رییس اداره علوم قرآنی آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: همزمان با شب شهادت حضرت زهرا (س) دوشنبه شب سوم فروردین ماه؛ محفل انس با قرآن ویژه خواهران بعد از نماز مغرب و عشا در صحن دارالقران الکریم حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود./1308/ت302/ب4

ارسال نظرات