۲۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۳
کد خبر: ۲۵۲۵۴۴
آیت‌الله موحدی کرمانی:

آمریکا از پذیرش حرف حساب ملت ایران ضرر نمی‌کند

خبرگزاری رسا ـ خطیب نماز جمعه تهران از ایستادگی و مقاومت هیأت ایرانی در دفاع از انرژی هسته‌ای کشور تشکر کرد و گفت: ای کاش عده‌ای انسان آزاده در دنیا پیدا می‌شدند و آمریکا را برای این همه جنایت به محاکمه می‌کشیدند.
مراسم بزرگداشت حماسه 9دي با حضور آيت الله موحدي کرماني در بيرجند آيت الله موحدي کرماني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی در خطبه‌های عبادی سیاسی آخرین نماز جمعه تهران در سال 93 با تسلیت فرا رسیدن ایام شهادت حضرت صدیقه طاهر‌ه(س)، گفت: آن حضرت برای زنان و مردان الگوی صبر و استقامت و تحمل سختی‌ها در راه دین و راه خدا است.

 

وی با بیان این‌که حضرت فاطمه(س) دوران‌های سختی را گذراند و تمام سختی‌ها را با تمام وجود تحمل کرد، محبت به شوهر و فرزندان، توجه به خادم، احساس مسؤولیت و دفاع از ولایت، آگاه کردن جامعه و ایجاد بصیرت و ایثار و مدیریت خانه را از درس‌های ایشان به جامعه مسلمانان عنوان کرد.


امام جمعه موقت تهران با اشاره به سالگرد ارتحال سید احمد خمینی‌، گفت: ایشان با کمال بصیرت بازوی قوی امام بود که پس از رحلت ایشان وفای خود را به مقام معظم رهبری به خوبی نشان داد و در انجام وظیفه دینی خود در اطاعت از ولی امر کوشا بود.

 

آیت‌الله موحدی کرمانی همچنین به موفقیت ارتش و مردم عراق در مبارزه با تروریست اشاره و ابراز امیدواری کرد که خداوند آنها را در پاکسازی کامل تکریت از عناصر کثیف داعش یاری کند و برای مردم بحرین نیز آرزوی موفقیت کامل کرد.

 

مهم‌ترین بخش خطبه دوم خطیب نماز جمعه تهران اعتراف جان کری مبنی بر شکست آمریکا در سوریه بود که وی خطاب به زمامداران این کشور گفت: شما هرچه شکست می‌خورید پند نمی‌گیرید و بیدار هم نمی‌شوید و غرورتان هم کم نمی‌شود، اما وقت آن رسیده که به شکست‌های خود کمی فکر کنید.

 

آیت‌الله موحدی کرمانی خاطرنشان کرد: شما تا توانستید از تروریست‌ها در سوریه حمایت کردید اما شکست خوردید، آیا نباید این شکست‌ها برایتان درس باشد که دیگر این جنایت‌ها را تکرار نکنید و بدانید فایده‌ای ندارد و آیا ایران به شما درس نداده است.

 

وی افزود: چرا از حمایتی که از شاه کردید و در نتیجه شکست خوردید پند نگرفتید، جنایت‌های شما سبب بلند شدن فریادهای مرگ بر آمریکا در نقاط مختلف این سرزمین شده است؛ تا کی می‌خواهید فکر کنید که با ظلم و خونریزی و تجهیز تروریست‌ها موفق می‌شوید.

 

خطیب نماز جمعه تهران با بیان این‌که انسان‌های ظالم خانه آباد نخواهند داشت، گفت: مردم بیدار شده‌اند و زیر بار ظلم و زور نمی‌روند و در مقابل ظالم و متجاوز می‌ایستند؛ بیدار شوید تا کی باید هیأت ایرانی بگوید ما در مقام ساخت سلاح اتمی نیستیم و شما هم بگویید هنوز اعتماد نداریم.

 

وی تصریح کرد: ایران اسلامی و هیأت ایرانی همه راه‌ها را جلوی شما گذاشته است، باز هم می‌گویید هنوز اعتماد نداریم این‌ها بهانه است و همان‌طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند این‌ها دشمن اسلام و انقلاب هستند و انرژی هسته‌ای بهانه است.

 

آیت‌الله موحدی کرمانی از ایستادگی و مقاومت هیأت ایرانی در دفاع از انرژی هسته‌ای کشور تشکر کرد و گفت: ای کاش عده‌ای انسان آزاده در دنیا پیدا می‌شدند و آمریکا را به محاکمه می‌کشیدند.

 

وی اظهار داشت: این‌ همه جنایت و آدمکشی کردند و بعد هم گفتند شکست خوردیم، چه کسی جواب خون‌هایی که اینها ریختند را می‌دهد؛ آمریکا بدون تردید شکست خورده است و خواهد خورد و باید در دادگاه جهانی پاسخ‌گوی افکار عمومی باشد.

 

امام جمعه موقت تهران بار دیگر خطاب به زمامداران آمریکا با بیان این‌که هیأت ایرانی منصفانه و با منطق با شما سخن می‌گوید، پیشنهاد کرد که یکبار هم که شده امتحان کنند و حرف حساب را بپذیرند که ضرر نمی‌کنند./920/پ201/ج

ارسال نظرات