۲۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۹
کد خبر: ۲۵۲۵۴۸

مردم تبریز در آستانه فرا رسیدن سال نو عزادار فاطمی هستند

خبرگزاری رسا ـ همزمان با فرا رسیدن سال جدید، مردم مؤمن و متدین آذربایجان‌شرقی در ایام فاطمیه سوگوار شهادت دخت نبی مکرم اسلام هستند و با برپایی مجالس مختلف نسبت به ساحت اهل بیت عصمت و طهارت ادای احترام می کنند.
عزاداري ايام فاطميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، مراسم عزاداری و سوگواری ایام فاطمیه این روزها در مصلای اعظم امام خمینی(ره) تبریز به همت بنیاد فرهنگی حضرت زهرا(س) مسجد شعبان تبریز طبق روال هر سال پس از نماز مغرب و عشاء با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین فروغی، امام جمعه موقت اردبیل برگزار می شود.

 


همچنین مراسم ویژه تحویل سال و اجرای طرح آرامش بهاری و سوگواری یاس نبوی در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه سراسر استان برگزار می شود، برپایی خیمه های معرفت در آستان امامزادگان نیز در با برگزاری غرفه حجاب و عفاف، همه واقف باشیم، غرفه های مخصوص کودکان و ایستگاه نقاشی از دیگر برنامه های اوقاف در آستان امامزادگان است.

 


طرح آرامش بهاری امسال در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص تبریز از جمله امامزاده سیدحمزه، امامزاده دال و ذال، امامزاده سید ابراهیم، امامزاده عون بن علی و زید بن علی، امامزاده سید عبدالله، امامزاده میرموسی اسپیران، امامزاده سید محمد کججانی و ... برگزار می شود.

 


ضمن این‌که مراسم ویژه تحویل سال در دو امامزاده سیدحمزه و سید محمد کججانی برگزار می شود، افزون بر این‌که چهارم اسفند ماه در کلیه امامزادگان تبریز مراسم ویژه شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) برگزار و بعد از ظهر همان روز همایش رهروان یاس نبوی ویژه خواهران در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه استان برگزار خواهد شد، ضمن این‌که مراسم شام غریبان شهادت حضرت زهرا(س) نیز در امامزادگان استان اجرا می شود.

 


بنابر این گزارش، نمایشگاه بزرگ شهرک آسمانی فاطمیون نیز این روزها میزبان خیل مشتقان اهل بیت عصمت و طهارت استان و البته میهمانان نوروزی شهر تبریز است، این نمایشگاه در ایام فاطمیه از 26 اسفند تا 6 فروردین ماه سال 1394 ویژه برنامه هایی را با حضور سخنرانان و مداحان برجسته کشور برگزار می کند.

 


پیش از این آیت الله مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی، حجت الاسلام حاجی زاده، امام جمعه اهر و همچنین حجت الاسلام حامدی، امام جمعه میانه در ویژه برنامه های نمایشگاه بزرگ شهرک آسمانی فاطمیون سخنرانی داشته اند، ضنم این‌که قرار است امشب، حجت الاسلام رضوی، امام جمعه بستان آباد سخنران جمعه شهرک فاطمیون باشد.

 


بنابر این گزارش، حجت الاسلام شیخ کمال الدین خداداد و بهروز نجفی فردا شنبه یکم فروردین سال 1394 و حجت الاسلام نجدت و احمد بالایی و امیر بالایی روز یکشنبه دوم فروردین در مراسم ایام فاطمیه مداحی و سخنرانی می کنند؛ دوشنبه نیز این ویژه برنامه ها با سخنرانی حجت الاسلام حسن زاده و مداحی صمد قلیزاده و محمدرضا توپریز پیگیری می شود.

 


همچنین روز سه شنبه چهارم فروردین حجت الاسلام میرتاج الدینی، معاون پارلمانی سازمان صدا و سیما سخنرانی می کند و روح الله محمدی و حسن فتحی پور مداحی خواهند کرد؛ روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته آینده نیز با مداحی و سخنرانی سردار محمد زارع و حجت الاسلام سلامتی، امام جمعه موقت ارومیه و محمدباقر منصوری و سید ابوالفضل مصطفایی و حسین رضایی برگزار می شود.

 


گفتنی است، نمایشگاه بزرگ شهرک آسمانی فاطمیون از 24 اسفند برپا شده و تا 6 فروردین ماه سال 1394 در تبریز، جاده ائل گلی جهت بازدید عموم علاقه‌مندان برپاست، ضمن این‌که مراسم سوگواری و عزاداری این شهرک، همراه با نماز مغرب و عشاء برگزار می شود./935/پ202/ب4

ارسال نظرات