۲۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۳
کد خبر: ۲۵۲۵۵۳
استاد حوزه علمیه گیلان:

اخلاق و منش فاطمی نیاز امروز جامعه اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه گیلان با اشاره به این که تعظیم شعائر فاطمی چیزی جز یاد خدا نیست، گفت: اگر در نوروز امسال اخلاق و منش فاطمی کسب کنیم آنگاه لباس نو برایمان زیبا جلوه می کند چراکه لباس تقوا بهترین لباس برای انسان ها است.
ايام فاطميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت‌الاسلام حسین انصاری، استاد حوزه علیه گیلان امروز در خطبه های نماز جمعه شهرستان تالش با تبریک فرا رسیدن عید نوروز اظهار داست: به‌جا آوردن صله‌ ارحام یکی از واجبات دین اسلام است و این امر مهم موجب صلح و آشتی و برکناری قهر و کینه می‌شود.

 

وی سنت لحظه تحویل سال نو در کنار مزار شهدا را حسنه‌ای زیبا عنوان کرد و افزود: با تأسی گرفتن از یاد و خاطره بزرگ‌مردان باید در نوروز با سرکشی به خانواده شهدا از این عزیزان نیز دلجویی شود.

 

استاد حوزه علمیه گیلان، عزت و استقلال امروز ایران اسلامی را مرهون رشادت‌های فرزندانی دانست که با تبعیت از رهنمودهای بنیانگذار کبیر انقلاب درس ایثار و شهادت را در عرصه‌های مقابله با استبداد مشق کردند.

 

وی از مسؤولان خواست فضای شهر را در ایام نوروز به گونه‌ای فراهم کنند که مسافران نوروزی با کمال رضایت و خیالی آسوده تالش را ترک کنند.

 

حجت‌الاسلام انصاری گفت: مسؤولان اداره‌های مربوطه و خدمات‌رسان در ایام نوروز با نظارت بیشتری بر بازار و توزیع اجناس داشته باشند تا مسافران و یا شهروندان دچار مشکل نشوند.

 

استاد حوزه علمیه گیلان با اشاره به روز 29 اسفند سالروز ملی شدن نفت ایران در سال 1329 هجری شمسی، گفت: ملی شدن نفت روزی بزرگ برای ایرانیان است.

 

خطیب جمعه تالش با اشاره به همزمان شدن ایام فاطمیه با عید نوروز، حفظ حرمت ایام فاطمیه در ایام نوروز را امری ضروری دانست و خاطرنشان کرد: مردم و مسؤولان حرمت ایام فاطمیه را گرامی نگه دارند و فضیلت این روزها را به مردم انتقال دهند.

 

وی با اشاره به این که تعظیم شعائر فاطمی چیزی جز یاد خدا نیست، تصریح کرد: اگر در این نوروز اخلاق و منش فاطمی کسب کنیم آنگاه لباس نو برایمان زیبا جلوه می کند چراکه لباس تقوا بهترین لباس برای انسان ها است.

 

استاد حوزه علمیه گیلان ادامه داد: ایران اسلامی کشور اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است و به برکت انوار و عنایات این بزرگان توانسته به عزت و عظمت کنونی برسد به همین خاطر باید ایام شهادت این ستارگان درخشان بشریت به بهترین شکل گرامی داشته شود.

 

وی با تأکید بر این نکته که حفظ حرمت ایام فاطمیه به معنای تعطیلی سنت های نوروزی نیست یادآور شد: سنت های نیکو و پسندیده ای در نوروز در میان مردم ایران اسلامی مرسوم است که با ایام فاطمیه هیچ منافاتی نداشته و حتی دارای اجر و ثواب اخروی نیز است./950/پ202/ب1

ارسال نظرات