۲۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۶
کد خبر: ۲۵۲۵۶۱
آیت الله شبستری:

آزادی تکریت مایه رسوایی حامیان داعش است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز گفت: با وحدت، همدلی و اتحاد ملت و ارتش عراق به زودی شاهد آزادی عراق از لوث گروهک‌های تروریستی خواهیم بود.
نماز جمعه تبريز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی امروز در خطبه های نماز جمعه تبریز که در مصلای اعظم امام خمینی(ره) برگزار شد، با اشاره به آخرین تحولات منطقه‌ای اظهار داشت: پیشرفت های عظیم عملیات آزاد سازی استان تکریت عراق از سوی نیروهای مردمی مایه رسوایی دشمنان قسم خورده اسلام و استکبار جهانی است.

 


وی با بیان این‌که به زودی شاهد آزادی عراق از لوث گروهک‌های تروریستی خواهیم بود، خاطرنشان کرد: پیش بینی می شود که با همت دولت، ارتش و بسیجیان عراق و همچنین نقش سردار رشید ایران قاسم سلیمانی، به زودی تمام تروریست های داعش در این منطقه پاک سازی شوند.

 


نماینده خبرگان رهبری با اشاره به پیروزی‌های متوالی ارتش عراق در سرکوب تروریست‌های داعشی تصریح کرد: استان تکریت به دلیل وجود چاه های نفت، وسعت زیاد و وجود پایگاه های حزب بعث و ضد دولتی اهمیت ویژه برای استکبار جهانی داشت و دشمنان اسلام تلاش می کردند این منطقه تحت نفوذ گروهک تروریستی داعش باقی بماند.

 


آیت الله مجتهدشبستری همچنین سقوط پهباد آمریکایی به دست رزمندگان ارتش سوریه را دومین خبر خوش هفته های اخیر عنوان کرد و افزود: این خبر که در سطح گسترده ای در رسانه ها جهان انعکاس یافت، موجب خوشحالی ملت ایران، سوریه و تمام ملت های آزادی خواه شد.

 


امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک فرا رسیدن سالروز ملی شدن صنعت نفت ایران در 29 بهمن اظهار داشت: ملی شدن صنعت نفت در 29 اسفند 1329 و تاریخ پرماجرای این رویداد مهم تاریخی با نقش ارزشمند مرحوم آیت الله کاشانی و مصدق تحقق یافت که مایه عزت ایرانیان شد.

 


نماینده خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به یورش عمال رژیم پهلوی به مدرسه فیضیه قم در سال 1342 و مجروح و شهید شدن عده ای از طلاب این مدرسه علوم دینی، گفت: هجوم وحشیانه مزدوران پهلوی سر منشأ رویدادهای مهم سیاسی و زمینه ساز انقلاب اسلامی شد.

 


وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به همزمانی ایام نوروز سال آتی با ایام فاطمیه اظهار داشت: این ایام نباید تحت تاثیر جشن های نوروز قرار گیرد و باید تلاش کنیم فرهنگ و بهار فاطمی در نوروز 94 حاکم شود، نخبگان جامعه نقش مهمی در تحقق این امر مهم بر عهده دارند، چراکه ملت ایران تابع مذهب است و باید بعد مذهبی بر بعد ملی آیین های نوروز غلبه کند.

 


آیت الله شبستری با بیان این‌که در این ایام نباید مجالس جشن و سرور برگزار شود، چرا که این موضوع به نوعی اهانت به ساحت مقدس صدیقه طاهره است، خاطرنشان کرد: در این ایام دید و بازدید در حد معقول و مطلوب ایرادی ندارد، ولی به هیچ وجه برگزاری جشن و سرور شایسته ملت ولایتمدار و متدین ایران اسلامی نیست.

 


وی ایام نوروز را فرصتی برای ترویج فرهنگ فاطمی در جامعه دانست و گفت: ترویج و ارج نهادن سنت های حسنه ایام نوروز همچون دید و بازدید که مورد تایید دین مبین اسلام است، انجام این رسم پسندیده موجب تزکیه انسان و کاهش بسیاری از آسیب های اجتماعی همچون فقر می شود.

 


امام جمعه تبریز در پایان ترویج اخلاق و ویژگی‌های بارز فاطمه زهرا(س) همچون ولایتمداری و هدایت گری در ابعاد سیاسی و اجتماعی را از جمله اولویت های کار فرهنگی نخبگان در ایام نوروز سال آینده عنوان کرد و افزود: باید از آن بانوی مکرم اسلام، درس ولایت‌مداری و اخلاق آموخت./935/پ201/ب4

ارسال نظرات