۲۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۶
کد خبر: ۲۵۲۵۶۳
کارشناس مسائل دینی:

مردم نباید در شادی کردن حریم ها را زیر پا بگذارند

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مسائل دینی گفت: احترام به حضرت زهرا(س) به عنوان ام الائمه عقلا و شرعا واجب استو همه ما باید حرمت ایام شهادت این بانوی بزرگوار اسلام را رعایت کنیم.
حجت الاسلام عسکري کارشناس مسائل ديني

حجت الاسلام اصغر عسکری، کارشناس مسائل دینی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، گفت: احترام به حضرت زهرا(س) به عنوان ام الائمه عقلا و شرعا واجب است و همه ما باید حرمت ایام شهادت این بانوی بزرگوار اسلام را رعایت کنیم.


وی در ادامه گفت: ما برای شهادت امام حسین(ع) یک ماه بعضی از امور مباح را بر خود حرام می کنیم در صورتی که حتی از نظر دین هم چندان ضرورتی برای این کار نداریم اما همه ما به جهت ارادتی که به امام حسین(ع) و خاندان ایشان داریم این امور را بر خود حرم می‏کنیم از این رو بهتر است برای شهادت مادر ایشان که جایگاه ولایی نزد خداوند دارد نیز احترام قائل شویم و بعضی از امور را رعایت کنیم.



وی با تأکید بر این که نمی توانیم به مردم بگوییم امسال عید نگیرید، خاطرنشان کرد: مردم به عید هم نیاز دارند، اما بهتر این است که عید امسال به گونه ای کم رنگ تر از همیشه برگزار شود تا شأن حضرت زهرا(س) حفظ شود.


این کارشناس امور مذهبی با تصریح بر این که بسیاری از سنت های عید نوروز از نظر اسلام نیز مورد تأیید است، اظهار داشت: صله رحم یکی از اموری است که منافاتی با ایام فاطمیه ندارد و می تواند با مراسم مذهبی پیش رو جمع شود.


وی همچنین گفت: لباس نو پوشیدن، عیدی دادن و سایر رسم هایی که در ایام عید در بین مردم متداول است اگر در آنها حرمت شکنی نباشد، اشکالی ندارد.


حجت الاسلام عسکری با اشاره به این که در همه امور باید جایگاه شرعی را حفظ کنیم، ابراز داشت: مسافرت رفتن به خودی خود اشکال ندارد اما باید به آن جهت بدهیم و این طور نباشد که در این ایام فقط به فکر تفریح باشیم، بلکه می توانیم شهرهای مذهبی را به عنوان مقصد سفرمان انتخاب کنیم.


وی با بیان این که در ایام ائمه نیز گاهی چنین مواردی درباره تلاقی ایام حزن با بعضی از روزهای شادی صورت می گرفته، عنوان کرد: ائمه علیهم السلام از شادی مردم منع نمی کردند اما سعی می شده حریم ها حفظ شود و به همان حد معمول اکتفا شود.


حجت الاسلام عسکری در پایان گفت: مبلغان باید به گونه ای این مسأله را برای مردم بگویند که مردم خود را در غم اهل بیت سهیم بدانند و این گونه باشد که همان طور که فرزندان آن حضرت در این ایام اندوهگین هستند، ما نیز سعی کنیم در گوشه ای از غم آن ها سهیم باشیم./9702/ت302/ب4

ارسال نظرات