۰۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۶
کد خبر: ۲۵۲۷۰۷
کارشناس مذهبی:

حضرت زهرا الگوی ائمه اطهار است

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مذهبی گفت: مادر قرآن و ظرف نزول قرآن حضرت فاطمه زهرا(س) است که خداوند قبل از خلقت همه عالم، نور فاطمه را آفرید.
حجت الاسلام محمدهادي هدايت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمد هادی هدایت، کارشناس مذهبی آستان قدس رضوی سه شنبه شب در ویژه برنامه ‹‹شمیم فاطمی، نسیم بهاری›› با تسلیت شهادت فاطمه زهرا(س) گفت: خداوند به ملائکه اش افتخار می کند، چرا که آینه تمام نمای آنها حضرت فاطمه زهرا(س) است.

 

وی، حضرت فاطمه زهرا(س) را زیبای مطلق، مظهر جمال الهی و آینه تمام جمال زیبای خدا خواند و افزود: فرزندان فاطمه زهرا(س)، امام حسن(ع)، امام حسین(ع) و حضرت محسن(ع) نیز از برکت و زیبایی و جمال مادرشان نورانی شده اند.

 

این کارشناس مذهبی، ظرافت در زیبایی رفتار فرزندان با پدر و مادر و پدر و مادر به فرزندان را یاد آور شد و افزود: به فرزندان خود محبت زبانی داشته باشیم و با زیبایی رفتارمان زشتی ها را محو کنیم.

 

حجت الاسلام هدایت، گفت: در اوج مصیبت و بعد از صحنه کربلا یزید به حضرت زینب(س) گفت در اوج بلا چگونه شما امتحان شدید، حضرت زینب (س) فرمود من فقط زیبایی را دیدم.

 

کارشناس مذهبی آستان قدس رضوی با اشاره به این که همان گونه که انسان در شب از طریق ستاره ها راه خود را پیدا می کند گفت: ملائکه طریقه راه شان را از حضرت فاطمه زهرا(س) می گیرند.

 

این استاد حوزه و دانشگاه، از حضرت فاطمه زهرا(س) به عنوان حور الانسیه نام برد و گفت: آن حضرت موجود بهشتی است که در قالب انسان بر روی زمین قرار داده شد تا انسان ها بهشت را ببینند.

 

حجت الاسلام هدایت، همچنین با بیان این که الگو و اسوه زیباترین رفتار و حالت حضرت صدیقه طاهره(س) است یاد آور شد: مظهر جهان هستی نیز حضرت فاطمه زهرا(س) است و بر این اساس مردم مردم ایران اسلامی نوروز امسال را در شام غریبان فاطمه زهرا به سوگ نشستند و در این محفل بهار فاطمی نیز غریبانه اشک ریختند.

 

شایان ذکر است، پخش صلوات خاصه ثامن الحجج(ع)، مداحی و شعرخوانی در مدح حضرت فاطمه زهرا(س) از دیگر برنامه های ‹‹شمیم فاطمی، نسیم بهاری›› ویژه گردشگران و میهمانان نوروزی است که هر شب بعد از نماز مغرب و عشاء از سوی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان در پارک آیت الله مدنی این شهرستان برگزار می شود./1307/پ202/ب4

ارسال نظرات