۰۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۲
کد خبر: ۲۵۲۷۸۲
خطیب جمعه نکا:

همدلی دولت و ملت موجب اقتدار نظام اسلامی می شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت نکا گفت: همدلی و هم زبانی مردم و مسؤولان دژی محکم در برابر یاوه گویی های دشمنان است.
شعار سال 94

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نکا، حجت‌الاسلام محمدصادق محمدی‌لایینی، امام جمعه موقت نکا در خطبه‌های نماز جمعه نکا با اشاره به نام گذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان سال ملت و دولت، هم زبانی و هم دلی افزود: دوام انقلاب و نظام در گرو همدلی و همزبانی و اتحاد مردم و مسؤولان است که باید سرلوحه کار ما قرار گیرد.

 

امام جمعه موقت نکا با اشاره به 12 فروردین، روز جمهوری اسلامی  گفت: خدواند، به همت مردم و امام راحل و خون شهیدان، چراغی را در این سرزمین روشن کرد و باید سعی کنیم این چراغ را روشن نگه داریم که دشمنان می‌خواهند این چراغ را خاموش کنند.

 

حجت الاسلام محمدی لایینی ادامه داد: مردم ایران در این روز با رأی آری به جمهوری اسلامی، رژیم شاهنشاهی را فرو ریختند و حکومت مستضعفین را جانشین حکومت طاغوت کردند.

 

وی همچنین با محکوم کردن حمله عربستان به یمن گفت: کشوری که ما را به دخالت در کشورهای دیگر متهم می کند اکنون خودش به کشوری دیگر حمله می‌کند و به نوعی در فکر کشورگشایی است اما به یاری خداوند به زودی عربستان، در قضیه‌ی یمن رسوا خواهد شد.

 

امام جمعه موقت نکا در ادامه سخنان خود با بیان این که سال 93 سالی پر از حوادث کوچک و بزرگ بود، ادامه داد: آمریکا و استکبار در همه نقاط جهان هر روز حادثه‌ای را علیه ملت‌ها و به ویژه ملت‌های مسلمان ایجاد می‌کنند.

 

حجت الاسلام محمدی لایینی ادامه داد: یکی از حوادث سال گذشته، مسئله‌ نژادپرستی در آمریکا بود که دولت آمریکا به کشتار مردم سیاهپوست پرداخت در حالی که فضیلت انسان‌ها، به تقواست  و به رنگ پوست و زبان و تفاوت های اینچنینی نیست.

 

وی اضافه کرد: تبرئه‌ حسنی مبارک که جنایت‌های بی‌شماری را در کشور مصر انجام داد نیز از جمله اتفاقات سال گذشته در جهان بود؛ اما دادگاه تشریفاتی مصر او را تبرئه کرد که گویا هیچ اتفاقی نیفتاده است.

 

خطیب جمعه نکا بیان داشت: سقوط ارزش‌های اخلاقی به ویژه در کشور آمریکا، همجنس‌بازی در آمریکا قانونی شد و ما باید مواظب خودمان باشیم که هدف دشمنان، انحراف جوانان ما است.

 

وی افزود: بحران بیماری ابولا که شش هزار نفر را به کام مرگ فرد برد و طریقه‌ واگیری آن نیز از طریق تنفس است که امام رضا(ع) فرمود: هر گناه جدید یک بیماری جدید ایجاد می‌کند.

 

امام جمعه نکا همچنین دخالت نظامی آمریکا و غرب در کشور عراق و سوریه با کمک تکفیری های داعش را از دیگر اتفاقات سال گذشته اعلام کرد که بزرگترین جنایت‌ها را مرتکب می‌شوند.

 

حجت الاسلام محمدی لایینی همچنین با بیان این که جریان مذاکرات هسته‌ای هم در سال 93 یکی از مسائل مهم بود که هنوز ادامه دارد گفت:  امیدواریم که تیم مذاکره کننده نهایت هوشیاری را در مذاکره با طرف مقابل داشته باشند و این مذاکرات به نفع جمهوری اسلامی تمام شود./1317/پ202/ب1

ارسال نظرات