۰۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۸
کد خبر: ۲۵۲۸۴۰
امام جمعه عجب‌شیر:

شرط تحقق همدلی دولت و ملت، پیروی از ولایت است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام شربیانی گفت: جامعه‌ای الهی است که همدلی، همزبانی، تعامل، اعتدال و همکاری حول محور ولی فقیه باشد.
دولت و ملت، همدلي و همزباني

حجت الاسلام محمود شربیانی، امام جمعه عجب شیر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی با عنوان «دولت و ملت، همدلی و همزبانی» اظهار داشت: امسال با توجه به نامگذاری رهبر معظم انقلاب، باید شاهد همکاری های گسترده میان دولت و ملت باشیم.


وی توجه و عمل به شعار امسال را یک وظیفه شرعی دانست و خاطرنشان کرد: همه مردم و مسؤولان باید به این شعار جامه عمل بپوشانند و تحقق عملی این توصیه رهبر معظم انقلاب اسلامی را وظیفه خود بدانند، انتظار داریم دولت، مجلس و قوه قضاییه با تعامل بیشتر برای پیشرفت کشور و اقتدار نظام تلاش کنند.


حجت الاسلام شربیانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش حوزه های علمیه و روحانیت در قبال مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی تصریح کرد: روحانیان و در کل مبلغان دینی وظیفه دارند که با تبیین زیبایی مفهوم همدلی به صورت صحیح، به دولت و ملت یادآوری کنند که شرط تحقق همدلی دولت و ملت، پیروی از ولایت است.


وی ادامه داد: جامعه‌ای الهی است که همدلی، همزبانی، تعامل، اعتدال و همکاری حول محور ولی فقیه باشد، از این رو هم مردم و هم مسؤولان باید مراقب باشند امسال از همدلی با رهبر انقلاب به عنوان ولی فقیه زمان فاصله نگیرند، چون همدلی سه ضلع دارد که ضلع اصلی آن همدلی با رهبر جامعه است.


امام جمعه عجب‌شیر شرط تحقق شعار سال از دیدگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی را سعه صدر دولتمردان دانست و افزود: دولت باید انتقادها را بپذیرد، درصدد حل مشکلات باشد و از پیشنهادات مردم به‌ویژه نخبگان استفاده کند، از سوی دیگر مردم نیز باید از دولت پشتیبانی کنند و اگر انتقادی به عملکرد دولت دارند، باید منصفانه و کارشناسانه مطرح کنند.


حجت الاسلام شربیانی با تأکید بر این‌که انتقاد از دولت موجب تضعیف نظام نمی شود، افزو
د: باید مرز میان انتقاد منصفانه و غرض‌ورزی را دانست، مردم باید هم نقاط قوت دولت را کنار هم مدنظر داشته باشند و هم نقاط ضعفی که است را به گونه ای مطرح کنند که موجب سوء استفاده دشمنان نشود.


وی در ادامه یکی از مهم‌ترین برکات تحقق شعار سال را حرکت منسجم در مسیر اقتصاد مقاومتی و شکست تحریم‌های ظالمانه دشمنان دانست و افزود: اگر مردم، دولت را از خود بداند و دولتمردان ملت را ولی نعمت خود، به یقین همه در جهت تحقق مصالح ملی حرکت خواهند کرد.


امام جمعه عجب شیر تصریح کرد: با توجه به تأکید رهبر انقلاب بر مسائل اقتصادی، باید تلاش کنیم مصرف کننده ایرانی به کالاهای داخلی اقبال داشته باشد، دولت نیز با بهره گیری از همدلی و همزبانی می تواند در زمینه مقابله با تحریم‌ها، رشد و توسعه کشور، عزت و غرور ملی، توسعه علمی و فرهنگی و اقتدار کشور تلاش کند./935/ت302/ب

ارسال نظرات