۱۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۷
کد خبر: ۲۵۲۸۵۹
حجت الاسلام فرجی مطرح کرد؛

نقش والدین در تربیت فرزند

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه های علمیه کاشان بر لزوم احترام به پدر و مادر، همسر و فرزندان تأکید کرد و گفت: تربیت می تواند نقش موثری در اخلاق و شخصیت های اولیه فرزندان داشته باشد.
حجت الاسلام منصورفرجي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام منصور فرجی، مدیر حوزه های علمیه شهرستان کاشان، یکشنبه شب درهفتمین شب نوروز 94 در ویژه برنامه‹‹ شمیم فاطمی، نسیم بهاری›› در پارک آیت الله مدنی این شهرستان فرزندان را آئینه ای از رفتارهای پدر و مادر دانست و گفت: با تربیت صحیح فرزندان و رعایت حرمت ها می توان بهترین زندگی را برای خود و فرزندان خود فراهم کرد.

 

 وی افزود: پدر و مادر محرم راز دختران و حامی پسران و بهترین رفیق زندگی فرزندان خود هستند که می توانند بهترین خانواده و بهترین زندگی را برای خود و فرزندان خود رقم بزنند.

 

حجت الاسلام فرجی همچنین با اشاره به این که زنان بهترین وسیله آرامش خانواده و زندگی هستند یاد آورشد: خداوند در قرآن می فرماید، ما همسرانتان را موجب آرامش شما قرار دادیم و همسرانی از جنس خودتان به شما عنایت کردیم تا در کنارآنها به آرامش برسید.

 

مدیر حوزه های علمیه کاشان، محبت را مخصوص خداوند دانست و افزود: هر چیزی که محبت را کم کند مکر شیطانی است و موجب متلاطم شدن زندگی می شود.

 

حجت الاسلام فرجی، با اشاره به این که خانواده ها به چهار دسته متکامل، متعادل، متزلزل و متلاشی تقسیم می شوند، گفت: اگر عشق، محبت و علاقه در زندگی کمرنگ شود بیشترین آسیب را به خانواده خواهد رساند.

 

وی افزود: پیامبراکرم(ص) فرمود: یا علی اگر مردی در خانه به همسر خود کمک کند ثواب آن بالاتر از هزار حج، عمره، شتری که در راه خدا قربانی کرده و هزار سال عبادت است وخداوند در بهشت نیز جایگاهی ویژه برای آن در نظر خواهد داشت.

 

مدیر حوزه های علمیه کاشان، تجلیل از یکدیگر به ویژه همسران، پدر و مادر و فرزند را مهم قلمداد کرد و افزود: در هر شرایطی از فعالیت های پدر و یا مادر در داخل خانه و یا خارج از خانه باید تجلیل و قدردانی شود.

 

حجت الاسلام فرجی، موفقیت های علما، اندیشمندان، ریاضی دانان و شهیدان را به دلیل داشتن مادر یا همسر مهربان دانست و یاد آور: تقدیر و تجلیل از مادران یا همسرانی که پشت یک مرد موفق بوده و حامی فرزندان و شوهرخود بوده اند را باید ارج نهاد و تجلیل کرد.

 

وی با اشاره به این که، یک مادر تا وقتی که زنده است و نفس می کشد هیچ وقت تعطیلی یا مرخصی ندارد و هیچ دولتی قدرت تجلیل از مادران را ندارد افزود: مادری که بیرون از خانه یا در خانه کار می کند در حال جهاد است و به وسیله فرزند درجاتی در بهشت دارد.

 

مدیر حوزه های علمیه کاشان افزود: هر کس با مهربانی به پدر ومادر خود نگاه کند ثواب زیارت عمره را دارد و پدر و مادر دو گوهر گرانبهایی هستند که باید تا زنده هستند قدردان زحمات آنها باشیم.

 

شایان ذکر است،  اجرای تواشیح، اجرای تئاتر و خطاطی با نوشتن اسماء اهل بیت(ع)، بسم الله، صلوات و شعر ویژه میهمانان نوروزی به صورت هدیه و تجلیل از طیبه ارمی گوینده خبر صدای جمهوری اسلامی ایران از دیگر برنامه های ‹‹ شمیم فاطمی، نسیم بهاری›› ویژه گردشگران و میهمانان نوروزی است که هر شب بعد از نماز مغرب و عشا توسط سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان در بهار 94 در پارک آیت اله مدنی برگزار می شود./1307/پ202/ب

ارسال نظرات