۱۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۳
کد خبر: ۲۵۲۹۳۶
مدیرکل تبلیغات اسلامی قم تاکید کرد؛

لزوم استفاده از ابزارهای هنری در انتقال مفاهیم دینی

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم بر لزوم استفاده بیشتر از ابزارهای هنری در انتقال مفاهیم دینی تاکید کرد و گفت: انتقال پیام‌های دینی با ابزارهای هنری به غنای کارهای فرهنگی می‌افزاید.
حجت‌الاسلام عباس اسکندري

به گزارش  خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم، حجت‌الاسلام عباس اسکندری در حاشیه بازدید از نمایشگاه شهرک معارفی بهشت بانو در گفت‌وگو با خبرنگاران، روحانی و طلبه‌بودن دست اندرکاران نمایشگاه بهشت بانو را یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این نمایشگاه بیان کرد.

 

وی گفت: همان گونه که امور مختلف جامعه باید به دست متخصصان امر سپرده می‌شود، امور دینی و مذهبی هم باید در دست متخصص خودش که روحانیت است باشد.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم تاکید کرد: این‌که امور و محتوای نمایشگاه بهشت بانو توسط روحانیون و طلاب جوان خوش فکر و با نشاط اداره شود مسئله مهمی است که نیاز به تقویت دارد، چون آنچه که به دین و معنویت مربوط می‌شود باید در دست روحانیت باشد.

 

حجت‌الاسلام اسکندری همجواری نمایشگاه بهشت بانو با مرقد مطهر حضرت معصومه(س) و همزمانی این نمایشگاه با ایام فاطمیه را از ویژگی‌های دیگر این نمایشگاه ذکر کرد و افزود: این نمایشگاه از نظر مکانی و زمانی مربوط به دو بانوی برجسته جهان اسلام که وابسته به خاندان عصمت و طهارت هستند می‌باشد و انسان وقتی وارد این نمایشگاه شود با حال و هوای فاطمی روبرو می‌شود.

 

وی با بیان این‌که در طراحی نمایشگاه بهشت بانو از ابتکار و خلاقیت خوبی استفاده شده، اظهار کرد: این نمایشگاه از نظر محتوایی هم از جامعیت خوبی برخوردار است و برنامه‌های آن همه سنین را شامل می‌شود.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم بر لزوم بکارگیری ابزارهای هنری در انتقال مفاهیم دینی تاکید کرد و افزود: اگر پیام‌های دینی و اخلاقی از طریق تئاتر آئینی، سرودهای جذاب، خوشنویسی، داستان، خاطره گویی و... انتقال یابد تاثیرگذاری قابل توجهی خواهد داشت و می‌تواند به غنای کارهای فرهنگی بیفزاید.

 

حجت‌الاسلام اسکندری پاسخ به شبهات جوانان را یکی از ضروریات کارهای فرهنگی دانست و بهره مندی از ظرفیت تشکل‌های خودجوش مردمی را یکی از نقاط قوت برجسته نمایشگاه بهشت بانو بیان کرد.

 

وی با بیان این‌که کارهای بزرگ را تشکل‌های مردمی انجام می‌دهند تاکید کرد: استمرار و تقویت کارهای فرهنگی مرهون واگذاری امور به تشکل‌های مردمی است و دستگاه‌های دولتی در این زمینه باید کارکرد نظارتی، حمایتی و تشویقی داشته باشند./1325/د102/ی

ارسال نظرات