۱۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۳
کد خبر: ۲۵۲۹۵۶
امام جمعه خوی:

مواضع رهبری فصل الخطاب دیدگاه‌ها در خصوص توافق هسته ای باشد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه خوی گفت: به طور حتم این بیانیه توافق 1+5 در داخل و خارج کشور موافقان و مخالفانی خواهد داشت، باید به دیدگاه‌ها احترام گذاشت و در نهایت مواضع مقام معظم رهبری را فصل الخطاب در همه تصمیمات برای تمامی جریان های سیاسی و مسؤولان قرار داد.
امام جمعه خوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام سید رضی موسوی شکوری، امام جمعه خوی امروز در خطبه های نماز جمعه با اشاره به بیانیه مشترک اخیر جمهوری اسلامی ایران و 1+5 در موضوع هسته ای در لوزان سوئیس، گفت: همه باید بدانیم که این توافق پس از سالها و ماه‌ها مذاکرات نفس گیر به وجود آمده است هنوز برای رسیدن به یک توافق قطعی مراحلی وجود دارد که باید با دقت طی شود.


حجت الاسلام شکوری تأکید کرد: به طور یقین در این قبیل توافقات هم امتیاز دهی وجود دارد و هم امتیاز گیری. باید توجه داشته باشیم که موضوع هسته ای یک موضوع اساسی و فراجناحی است که زیر نظر رهبری نظام مدیریت می شود.


وی تأکید کرد: به طور حتم این بیانیه در داخل و خارج کشور موافقان و مخالفانی خواهد داشت باید به دیدگاه‌ها احترام قائل شد در نهایت باید مواضع مقام معظم رهبری فصل الخطاب در تمامی تصمیمات برای تمامی جریان‌های سیاسی و مسؤولان باشد.

 

اهداف مشترک آمریکا، عربستان و اسرائیل در حمله به یمن


خطیب جمعه خوی با اشاره به تجاوز نظامی عربستان سعودی به یمن و حمایت آمریکا، اسرائیل و اتحادیه عرب از این تجاوز گفت: سرکوب کردن بیداری اسلامی در منطقه، تحت تأثیر قرار دادن مذاکرات هسته ای ایران و 1+5، جلوگیری از قدرت پیدا کردن شیعیان در منطقه، جلوگیری از نفوذ و گسترش روز افزون محبوبیت جمهوری اسلامی در میان ملل اسلامی و ایجاد کمربند امنیتی برای رژیم اشغالگر قدس از جمله اهداف مشترک آمریکا، عربستان و رژیم صهیونیستی در این حمله و تجاوز ناجوانمردانه به یمن است.


خدا شاهد و حاکم گناهان پنهانی ما است


امام جمعه خوی در ادامه خطبه با توصیه نمازگزاران به رعایت کردن تقوای الهی گفت: امیرمؤمنان(ع) در نهج البلاغه می فرمایند: «از نافرمانی خدا در خلوتگاه ها بپرهیزید چرا که شاهد همان خدای حاکم است.


وی ادامه داد: معمولا در محاکم دنیا شاهد و حاکم دو نفر متفاوت هستند و بعضا حاکم شهادت شاهد را نمی پذیرد اما در محاکم خدا شاهد و حاکم خود اوست.


رسالت‌های دولت و ملت از دیدگاه امیرمؤمنان


عضو شورای عالی حوزه های علمیه آذربایجان غربی با اشاره به نامگذاری سال 94 از سوی ولی امر مسلمین به نام سال دولت و ملت، همدلی و همزبانی اظهار داشت: امیرمؤمنان(ع) در خطبه های مختلف به وظایف و رسالت‌های متقابل دولت و ملت اشاره فرموده است و پس از بیان این وظایف متقابل می فرمایند: «ملت هرگز اصلاح نمی شود مگر با اصلاح زمامداران و زمامداران نیز اصلاح نمی شوند جز از طریق در مسیر صحیح و مستقیم قرار گرفتن ملت و رعایت کردن حقوق متقابل موجب پیوستگی و الفت در میان دولت و ملت و سبب قدرت و عزت دین آنان می شود.»


ولایتمداری و استقامت دو ویژگی بارز مادران و همسران شهدا


امام جمعه خوی با تسلیت روز وفات حضرت ام البنین(ع) مادر حضرت ابوالفضل العباس (ع) و تبریک روز تکریم مادران و همسران شهدا گفت: در ایران اسلامی 146 خانواده همانند حضرت ام البنین 5 شهید تقدیم اسلام کرده اند بطوریکه 181 خانواده نیز 4 شهید تقدیم کرده اند.


حجت الاسلام شکوری در ادامه مقاومت و صبوری، ولایتمداری، مدیریت خانواده، تعلیم و تربیت فرزندان شهدا، پاسداری از آرمان ها و اهداف شهدا، حضور در تمامی صحنه های انقلاب اسلامی و دفاع و حمایت از ارزش ها را از جمله ویژگی ها و خصوصیات مادران و همسران شهدا برشمرد./936/پ202/ب4

ارسال نظرات