۱۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۳
کد خبر: ۲۵۲۹۷۴
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

حمله عربستان به یمن نشان دهنده هراس این کشور از انقلاب اسلامی است

خبرگزاری رساـ حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به تهاجم نظامی عربستان به یمن و کشتار مردم بی گناه این کشور، گفت: این حمله نشان داد که عربستان و هم پیمانان غربی و عربی این کشور از انقلاب اسلامی و بیداری اسلامی مردم هراس دارند.
حجت الاسلام يعقوبي - نماز جمعه بجنورد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امام جمعه بجنورد و نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته مرکز استان که در محل مصلای امام خمینی(ره) بجنورد برگزار شد، با اشاره به پایان نشست هسته ای در لوزان سوییس و صدور بیانیه پایانی این نشست، ضمن قدردانی از تیم مذاکره کننده ایرانی، اظهار کرد: مذاکره کنندگان کشور در این عرصه با تمام توان در مقابل زیاده خواهی های دشمنان ایستاده و حرف حق ملت ایران را به کرسی نشاندند.

 

وی با اشاره به این که مردم ایران تا به دست آمدن توافق نهایی احتمالی در مذاکرات هسته ای، مفاد بیانیه پایانی نشست لوزان و پایبندی کشورهای غربی به آن را رصد می کنند، افزود: بر اساس بیانیه لوزان می بایست در ماه های آینده توافق نهایی هسته ای در چارچوب مسائل هسته ای حاصل شود و کشورهای غربی حق ندارند به پیشرفت های نظامی و دیگر مسائل ایران که خارج از چارچوب بیانیه لوزان است، کاری داشته باشند.

 

به گفته حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی در بیانیه پایانی نشست لوزان نیز پذیرش استفاده ایران از انر‍ژی هسته ای از سوی غرب یک موفقیت بزرگ محسوب می شود اما باید توجه داشت که می بایست تحریم ها به صورت کامل رفع شوند نه آنها تنها در بخشی از موارد تعلیق شوند.

 

وی تصریح کرد: ملت ایران در چند ماه آینده و تا زمان توافق نهایی هسته ای، پایبندی کشورهای عضو گروه 1+5 و در رأس آنها آمریکا را به مفاد این بیانیه رصد کرده و منتظر خواهند بود تا ببینند که آیا این کشورها بر سر تعهدات خود خواهند ماند یا خیر.

 

 

وی اضافه کرد: البته دست یابی به توافق جامع هسته ای به معنای پایان دشمنی آمریکا با نظام جمهوری اسلامی ایران نیست چرا که به فرموده امام خمینی(ره) رابطه ایران و آمریکا همانند رابطه گرگ و میش است.

 

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: اما متأسفانه برخی از افراد در داخل کشور هنوز شوق ارتباط دوستانه و بهبود روابط با آمریکا را دارند و اعتقاد دارند آمریکا گرگ نیست بلکه گاوی است که می بایست با درایت و هوشیاری دوشیده شود در حالی که نباید فراموش کرد برای دوشیدن شیر این حیوان باید خم شد و تعظیم کرد.

 

جدایی ملت و دولت فتنه دشمنان در دهه 90 است

 

خطیب نماز جمعه بجنورد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتخاب شعار دولت و ملت، همدلی و همزبانی برای سال 94 از سوی رهبر معظم انقلاب، تصریح کرد: همدلی و همزبانی دولت و ملت، در عین وحدت تمامی بخش های موجود در کشور، نظام سیاسی ما را تشکیل داده است و دشمنان نیز از این وحدت رویه هراس دارند.

 

وی خاطرنشان کرد: ملت بدون امام و رهبر و امام بدون ملت راه به جایی نمی برد اما زمانی که بین این دو اتحاد وجود داشته باشد زمینه شکست دشمنان و پیروزی نظام در عرصه های مختلف فراهم می شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به این که جداکردن ملت از دولت یکی از اصلی ترین فتنه های دشمنان نظام اسلامی در دهه 90 است، تصریح کرد: دشمنان تلاش می کنند تا با راه اندازی این فتنه به اهداف شوم خود در کشور دست یابند به همین دلیل می بایست همه هوشیار باشیم.

 

به گفته وی دشمنان نظام اسلامی در طول بیش از سه دهه گذشته تمامی راه ها و حربه ها را آزموده اند و وقتی همه گزینه های آنها در کشور شکست خورده است اکنون در حال برنامه ریزی و تلاش برای جدایی ملت از دولت و از بین بردن وحدت موجود در بخش های مختلف نظام اسلامی هستند.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی تصریح کرد: دشمنان از همدلی، همزبانی و وحدت در کشور هراس دارند و رمز نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب نیز همین موضوع بوده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی خاطرنشان کرد: البته ولایت فقیه قلب نظام سیاسی ایران اسلامی است که ملت و دولت زیر نظر این ولایت قرار دارند.

 

وی در ادامه با تأکید بر خدمت و فعالیت بیشتر، اظهار کرد: می بایست همه منیت ها را کنار گذاشته و ما شویم و در حالی که مردم خیرخواه دولت هستند دولت نیز دلسوز و خیرخواه ملت بوده و برای رفع مشکلات آنها تلاش کند.

 

به گفته رییس شورای استانی حوزه های علمیه خراسان شمالی اختلاف سلایق سبب تحلیل انرژی جمعی می شود اما اگر وحدت رویه حاکم باشد این انرژی متراکم شده و در آن صورت می توانیم با اقتدار بیشتری در برابر دشمنان ایستادگی کنیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: در حالی که دشمنان به صورت مشترک کشور ما را تهدید و تحریم می کنند ضروری است تا ما نیز به صورت مشترک در برابر آنها ایستادگی کرده و اجازه ندهیم آنها از ضعف یکپارچگی نیروهای داخلی ما سود برند.

 

حمله عربستان به یمن نشان دهنده هراس این کشور از انقلاب اسلامی است

 

نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه این هفته بجنورد با اشاره به تهاجم نظامی عربستان به یمن و کشتار مردم بی گناه این کشور، گفت: این حمله نشان داد که عربستان و هم پیمانان غربی و عربی این کشور از انقلاب اسلامی و بیداری اسلامی مردم هراس دارند و نمی خواهند بیداری اسلامی مردم منطقه فرزندی به دنیا بیاورد وگرنه چه ایرادی دارد که ملتی علیه دیکتاتوری حاکم قیام کرده و خواستار تعیین سرنوشت خود باشند.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به این که انقلاب و قیام مردم یمن از انقلاب اسلامی ایران الگو گرفته است به همین دلیل نیز دشمنان از موفقیت آن هراس دارند، خاطرنشان کرد: در واقع حمله عربستان به مردم یمن که با پشتیبانی آمریکا صورت می گیرد، مقابله با انقلاب اسلامی است تا کشور انقلابی دیگری در منطقه شکل نگیرد./9314/پ201/ب4

ارسال نظرات