۱۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۴
کد خبر: ۲۵۳۰۲۱

ثبت یک وقف حوزوی جدید در آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان شرقی از وقف دو بانوی خیراندیش در شهرستان هادی‌شهر خبر داد.
 حجت‌الاسلام سيدشهاب‌الدين حسيني، مديرکل اوقاف و امورخيريه آذربايجان شرقي

حجت الاسلام سیدشهاب الدین حسینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، اظهار داشت: همزمان با طرح آرامش بهاری و در نخستین روزهای سال 1394 دو وقف جدید در شهرستان هادی‌شهر از سوی دو بانوی خیر اندیش به ثبت رسید.

 


وی ادامه داد: خانم جهانی یک باب منزل مسکونی به متراژ 180 مترمربع به ارزش تقریبی 1500 میلیون ریال را به نیت سکونت عالم دینی و همچنین خانم گلستان رحمانی علمداری یک باب منزل مسکونی به متراژ 200 متر مربع به ارزش تقریبی 900 میلیون ریال وقف فقرا، ایتام و کارهای خیر کردند.

 


مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی از ثبت یک وقف جدید در شهرستان ملکان خبر داد و گفت: امید کرامتی، واقف خیراندیش، یک قطعه زمین به متراژ 850 مترمربع را امور خدماتی در روستای شیرینکند شهرستان ملکان وقف کرد که ارزش تقریبی این وقف 850 میلیون ریال است.

 


حجت الاسلام حسینی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که یک میلیون و 100 هزار زایر از اول تا دهم فروردین ماه جاری امامزادگان و بقاع متبرکه استان آذربایجان شرقی را زیارت کردند، اظهار داشت: بیشترین بازدید و زیارت از امامزادگان شهرستان جلفا شامل امامزاده سیدمحمد نوجه مهر، سیداسماعیل زوایه و امامزاده دوذال با یک میلیون زایر بوده است.

 


وی با بیان این‌که 50 هزار نفر نیز از امامزادگان تبریز دیدن کردند، از اسکان 41 هزار زایر در امامزاده های جلفا، مراغه، مرند و اهر خبر داد و افزود: از این تعداد 32 هزار نفر در امامزاده های جلفا اسکان یافتند، در آذربایجان شرقی 196 امامزاده و بقاع متبرکه زیر نظر اداره کل اواقاف و امور خیریه قرار دارند.

 


مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان در ادامه از اجرای طرح گلبرگ ویژه روز انس با طبیعت در جوار آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه استان با مشارکت اداره کل حفاظت محیط زیست استان آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: این طرح مشترک در راستای معرفی امامزادگان و بقاع متبرکه استان و فرهنگ سازی مسائل زیست محیطی برگزار می شود.

 


حجت الاسلام حسینی با اشاره به فرمایش رهبری در راستای اجرای طرح آرامش بهاری و قطب فرهنگی شدن امامزادگان و صیانت از محیط زیست در استان گفت: این طرح درآستان مقدس امامزادگان عون بن علی و زید بن علی، آستان مقدس امامزاده سیدمحمد کججانی، آستان مقدس امامزاده سید ابراهیم چکان مراغه، آستان مقدس امامزادگان سید محمد(ع) نوجه مهر  و سید شعیب(ع) دوزال جلفا اجرا می شود.

 


وی خاطرنشان کرد: طرح آرامش بهاری در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه استان با حضور مبلغان بومی و غیربومی در بیش از 50 امامزاده استان با برنامه‌های متنوع فرهنگی و ارائه خدمات رفاهی برگزار شد که طرح گلبرگ بهاری نیز همزمان با روز ملی انس با طبیعت در امامزادگان استان اجرایی شد./935/ت303/ب4

ارسال نظرات