۱۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۵
کد خبر: ۲۵۳۰۲۴
مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان خراسان جنوبی:

مردم و مسؤولان روند افزایش بی حجابی را جدی بگیرند

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان خراسان جنوبی با بیان این که حجاب و عفاف مهم‌ترین عنصر در سیره فاطمی است، گفت: زنان و دختران امسال باید در پایبندی به حجاب و عفاف نگاه دیگری داشته و مسؤولان هم تفاوت گفتار و عملکرد خود را در زمینه حجاب و عفاف اصلاح کنند.
حجاب و عفاف

حجت الاسلام مهدی اسداللهی، مدیر حوزه علمیه علوم اسلامی دانشگاهیان خراسان جنوبی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند با بیان این که متأسفانه در سال‌های اخیر روند بی حجابی در شهرهای مختلف خراسان جنوبی و کشور در حال افزایش است و زنان آرایش کردن و بی حجابی را نشانه تمدن می‌دانند، گفت: جای تأسف است در شهری که در سال‌های قبل تمامی زنان و دختران پوشش چادر داشتند در سال‌های اخیر با پوشش‌های نامناسب و بد از منزل خارج می‌شوند.

 

وی با اشاره به این که یکی از دلایل عمده این موضوع، غفلت نهادهای فرهنگی و عدم توجه جدی روحانیت و طلاب به این موضوع است، ادامه داد: باید در خراسان جنوبی به خصوص در خیابان‌هایی مانند خیابان مدرس فعالیت‌های فرهنگی موثری در زمینه افزایش حجاب اسلامی صورت گیرد.

 

مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان خراسان جنوبی تصریح کرد: افزایش تعداد دانشجویان با پوشش‌های متفاوت یکی دیگر از دلایل رونق بد حجابی در خراسان جنوبی است.

 

حجت الاسلام اسداللهی افزود: متأسفانه در دانشگاه‌ها با وجود این که دانشجویان در ابتدای ورود خود به دانشگاه تعهدنامه حجاب و عفاف امضا می‌کنند نسبت به رعایت حجاب بی تفاوت هستند که این موضوع نشان می‌دهد باید نظارت بیشتری توسط نهادهای فرهنگی و دینی دانشگاه بر پوشش دانشجویان صورت گیرد.

 

وی با اشاره به این که متأسفانه گفتار مسؤولان با عملکرد آنا در زمینه حجاب و عفاف متفاوت است، ادامه داد: ما در سال‌های اخیر به شدت شاهد افزایش بی حجابی و بدحجابی در نهادهای اداری و دولتی به عنوان نماد حکومت اسلامی هستیم که این موضوع نشان می‌دهد باید گفتار و عملکرد مسؤولان در زمینه حجاب و عفاف یکسان شود و روحیه نفاق در این زمینه کنار گذاشته شود.

 

مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان خراسان جنوبی با بیان این که بی حجابی همانند اعتیاد است که ریشه یک جامعه سالم و متخلق به اخلاق را می‌خشکاند، اظهار کرد: اگر نسبت به مقوله حجاب و عفاف بی توجه باشیم دشمن تمام هستی نظام اسلامی و اسلام را به یغما خواهد برد.

 

حجت الاسلام اسداللهی اضافه کرد: در شرایطی که دشمن می‌خواهد با معرفی داعش و فسادهای اخلاقی آن چهره اسلام را زشت کند بهتر است ما با پایبندی به احکام اسلامی چهره واقعی اسلام را به جهانیان معرفی کرده و از بی حجابی و بی بند باری که عامل ترویج فساد و فحشا در جامعه است خودداری کنیم.

 

وی یادآور شد: تمامی ائمه برای حفظ و صیانت از اسلام در جامعه جانفشانی کرده‌اند و ما به عنوان مسلمانان وظیفه داریم از حجاب به عنوان مهم‌ترین رکن نظام اسلامی صیانت و حفاظت کرده و مروج آن باشیم./968/ت302/ب5

ارسال نظرات