۱۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۵
کد خبر: ۲۵۳۰۳۵

برگزاری سلسه همایش های گرامیداشت منزلت و مقام زن در خراسان جنوبی

خبرگزاری رسا ـ سلسله همایش های گرامیداشت مقام و منزلت زن به صورت محوری در مساجد و هیأت های مذهبی خراسان جنوبی همزمان با ولادت حضرت زهرا(س) برگزار می شود.
ولادت حضرت زهرا(س)

حجت الاسلام کاظم لطفیان، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، با بیان این که سالروز ولادت حضرت زهرا(س) با توجه به اجماع امت اسلامی در خصوص شخصیت ایشان بهترین فرصت برای وحدت امت اسلامی است، گفت: همزمان با ولادت این بانوی بزرگوار سلسه همایش های گرامیداشت مقام زن به صورت محوری در مساجد و هیأت های مذهبی استان برگزار می‌شود.

 

وی افزود: در این همایش ها ضمن تبیین رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در سال جدید، سبک زندگی و سیره فاطمی برای بانوان و دختران جوان تشریح شده و از بانوان فعال در برنامه های دینی و هیأت های مذهبی و از مادران موفق و مادران شهدا قدردانی خواهد شد.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان این که همزمان با سالروز ولادت حضرت زهرا(س) بیش از 200 مبلغ خواهر به مدارس خراسان جنوبی اعزام شده و برای دانش آموزان دختر در خصوص سیره فاطمی سخنرانی خواهند کرد، ادامه داد: ارائه مشاوره مذهبی در مدارس به دانش آموزان دختر و مشارکت در برگزاری جشن های تکلیف دختران از دیگر برنامه هایی که مبلغان خواهر در مدارس در اجرای آن همکاری خواهند کرد.

 

حجت الاسلام لطفیان با اشاره به این که بانوان مربیان نسل بشر هستند، افزود: برای این که بتوانیم سبک زندگی اسلامی را در جامعه نهادینه کنیم باید از آموزش دختران جوان و نوجوان شروع کرده و آنها را با وظایفشان به عنوان همسر، مادر و زن در جامعه آشنا کنیم.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به ضرورت آموزش شئون زندگی اسلامی به دختران ادامه داد: خانواده ها باید در مقایسه با پسران، دختران را از همان خرد سالی با وطایفشان در خانواده آشنا کرده و حجاب و عفاف را از همان دوران کودکی به دختران آموزش داده و سعی کنند دختران را به عنوان مادران آینده تربیت کرده و در قالب بازی و داستان اصول فرزند پروری و همسرداری را برای آنها تشریح و تبیین کنند.

 

حجت الاسلام لطفیان ضمن قدردانی از مبلغان اعزامی در ایام عید گفت: مردم از برنامه های تبلیغی در ایام سال نو راضی بوده اند و خوشبختانه در سال جدید مردم تا جایی که امکان داشت حرمت فاطمیه را حفظ کردند و خوشبختانه در مقایسه با سال گذشته حضور مردم در مکان های دینی بسیار پر رونق بود.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی همچنین از روحانیان مستقر در نهادهای راهداری و خیمه های هلال احمر قدردانی کرد و ادامه داد: خوشبختانه در سال جدید با وجود تعطیلی، اقامه نماز در مساجد و هیأت های مذهبی بسیار با شکوه بود.

 

حجت الاسلام لطفیان با بیان این که در آستانه قرار گرفتن در ماه های پر برکتی هستیم، یادآور شد: جوانان و خانواده ها باید از فرصت های پر برکتی که در ماه های پیش رو وجود دارد نهایت استفاده را کرده و خود را برای ورود به ماه رمضان که ماه مهمانی خداوند است آماده کنند./968/ت302/ب4

ارسال نظرات