۱۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۷
کد خبر: ۲۵۳۰۴۶
معاون آموزش حوزه علمیه مازندران خبر داد؛

استقبال داوطلبان علاقه مند برای ورود به حوزه های علمیه

خبرگزاری رسا ـ معاون آموزش حوزه علمیه مازندران از استقبال علاقه مندان برای ورود به حوزه های علمیه خبر داد.
معاون آموزش حوزه علميه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام حمزه علی اکبری، معاون آموزش حوزه علمیه مازندران  امروز در نشست کارکنان حوزه علمیه استان در ساری از تمدید مهلت ثبت نام متقاضیان ورود به حوزه های علمیه تا 17 فروردین خبر داد.

 

وی با اشاره به این که ثبت نام از متقاضیان ورود به حوزه های علمیه از چهارم اسفند ماه سال گذشته به طور همزمان در سراسر کشور آغاز و تا امروز ادامه داشت، افزود: به دلیل استقبال و درخواست مکرر داوطلبان مهلت قانونی ثبت نام تا پایان روز 17 فروردین تمدید شد.

 

معاون آموزش حوزه علمیه مازندران با بیان این که آزمون ورودی حوزه های علمیه در چهار مقطع تحصیلی برگزار می شود، خاطرنشان کرد: پایه هشتم تحصیلی، سیکل شامل فارغ التحصیلان سوم راهنمایی قدیم و شاغلین به تحصیل در مقطع اول و دوم دبیرستان، مقطع دیپلم شامل دارندگان سوم دبیرستان و پیش دانشگاهی و دانشجویانی که کمتر از سی واحد درسی را گذرانده اند و قصد انصراف از تحصیل در دانشگاه را دارند و مقطع دانشگاهی شامل دانشجویانی که حداقل 30 واحد درسی را گذرانده و دارندگان مدرک کاردانی و بالاتر چهار مقطع تحصیلی شرکت کننده در آزمون ورود به حوزه های علمیه هستند.

 

وی در ادامه افزود: حافظان کل قرآن از شرکت در آزمون ورودی معاف هستند، اما سایر شرایط پذیرش را باید دارا باشند.

 

معاون آموزش حوزه علمیه مازندران با بیان این که آزمون ورودی حوزه های علمیه به طور همزمان در سراسر کشور در 28 فروردین برگزار می شود، تصریح کرد: این آزمون در مازندران به غیر از شهرستان بابل در دو مکان برگزار می شود.

 

حجت الاسلام اکبری با بیان این که داوطلبان می توانند در تاریخ های 24، 25 و 26 فروردین جهت دریافت کارت آزمون و نیز اطلاع از محل برگزاری آزمون به سایت معاونت آموزش حوزه های علمیه به نشانی www.HOWZEH-ORG مراجعه کنند، افزود: به همراه داشتن کارت ورود به جلسه، کارت ملی یا شناسنامه در روز برگزاری آزمون الزامی است.

 

معاون آموزش حوزه علمیه مازندران در ادامه گفت: سؤالات داوطلبان مقطع هشتم در محدوده اطلاعات علمی کتب پایه هشتم، مقطع راهنمایی در محدوده اطلاعات علمی کتب دوره راهنمایی، مقطع دیپلم و پیش دانشگاهی در محدوده کتب دوره دبیرستان و مقطع دانشگاهی بر اساس منابع اعلام شده در جداول صفحات 39 و 40 مندرج در دفترچه راهنما خواهد بود.

 

وی با بیان این که آزمون ورود به حوزه های علمیه به صورت سراسری و همزمان در سطح کشور برگزار می شود، خاطرنشان کرد: امسال نیز طبق سال های گذشته این آزمون ورودی در دو حوزه امتحانی برگزار خواهد شد که زمان دقیق و مکان آن در آینده ای نزدیک اعلام خواهد شد.

 

حجت الاسلام اکبری از فعالیت 28 مدرسه علمیه در مناطق مختلف مازندران خبر داد و افزود: در حال حاضر حدود سه هزار طلبه در مدارس علمیه استان در حال تحصیل هستند.

 

معاون آموزش حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که خوشبختانه تاکنون استقبال علاقه منان ورود به حوزه علمیه در استان خوب بوده است، تصریح کرد: هر سال شاهد استقبال علاقه منان ورود به حوزه های علمیه در مناطق مختلف استان هستیم./950/پ202/ب1

 

 

ارسال نظرات