۱۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۶
کد خبر: ۲۵۳۰۷۲
نماینده مجلس شورای اسلامی:

مصلحت ملت و منافع ملی محور همدلی و همزبانی باشد

خبرگزاری رسا ـ نماینده مجلس شورای اسلامی از نمایندگان مجلس و دولتمردان خواست: مصالح ملت و منافع ملی را محور همدلی و همزبانی خود قرار دهند و در توسعه کشور بکوشند.
نيره اخوان بيطرف
نیره اخوان بی طرف نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا نام دولت و ملت همدلی و همزبانی را برای سال 94با توجه به مسائل داخل و خارج عنوان کرد و گفت: در مسائل داخلی در حال نزدیک شدن به انتخابات دهم مجلس و خبرگان رهبری هستیم و کسانی که می‌خواهند در این میدان وارد شوند می‌خواهند از ورود طرف مقابل به عرصه سیاسی به وسیله تزاحم و تخریب جلوگیری نمایند.
نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: احزاب و گروه‌های وابسته به دولت به دنبال کم رنگ نشان دادن نقش مجلس در اوضاع سیاسی بوده و با تبلیغات سوء احضار وزرا به مجلس را به عنوان کارشنی مجلس معرفی می‌کنند در حالی که مجلس به دنبال آینده‌ای بهتر برای ملت است بنابراین و با توجه به خواست رهبر انقلاب می‌بایست همه با هم هم دل و هم زبان باشیم.
اخوان بی طرف ابراز داشت: تأثیراتی که هم دلی و هم زبانی دولت و ملت به جای خواهد گذاشت باعث خواهد شد تا در جهان اسلام و منطقه تحولات جدیدی انجام شود؛ ملت‌های بیشتری به پا خواهند خواست و از انقلاب اسلامی و پیشرفت‌های به دست آمده درس خواهند گرفت.
وی افزود: به طور مثال مردم یمن به انقلاب اسلامی چشم دوخته‌اند؛ این مردم بیدار شده‌اند و خواهانند تا خود را از ستم حاکمانشان رها کنند؛ حاکمانی که با آمریکا و رژیم صهیونیستی در ارتباط هستند و با الگوهای ارائه شده توسط استکبار جهانی مردم مسلمان را اداره می‌کنند.
نماینده مجلس شورای اسلامی درباره انتقادات وارده به مسئولان و دولت اظهار داشت: قاعدتاً اینطور نیست که همه لب ببنددند و صحبت نکنند؛ بالاخره تخریب با انتقاد متفاوت است؛ در تخریب تقابل دشمنانه به چشم می‌خورد ولی در انتقاد کمک در جهت تعالی مد نظر است و دریافتن آن سهل و ساده است.
اخوان بی طرف ادامه داد: پیامک‌هایی برای بنده ارسال می‌شود که از ظاهرش پیداست به دنبال تخریب نمایندگان زن مجلس هستند؛ این افراد به دنبال آنند که زنان نماینده در مجلس را ناکارآمد جلوه دهند و در تبلیغات خود ادعا می‌کنند که این نمایندگان هیچ فعالیتی در زمینه دغدغه‌های زنان جامعه ندارند.
وی افزود: پر واضح است که چنین صحبت‌هایی با زبان خیرخواهی بیان نمی‌شود و از حالا به دنبال تخریب نمایندگان کنونی به منظور ورود نمایندگان مورد نظر خود در دور دهم مجلس شورای اسلامی هستند.
نماینده مجلس شورای اسلامی مصلحت ملت و منافع ملی را مورد توجه ویژه قرار داد و گفت: در برخورد با مطالب و مباحثی که از سوی دولت مطرح می‌شود می‌بایست حد انصاف را رعایت کرد و به صورت ویژه نگاهی از سوی منافع و مصالح ملت به قضایا داشت.
اخوان بی طرف ابراز داشت: البته در نمایندگان مجلس نیز دیده شده است که در مواردی به منظور زیر فشار قرار دادن دولت و سیاست‌های آن بدون در نظر گرفتن مصالح ملی اقدام شده است این موارد باعث می‌شود تا اظهار نظرهایی چون احداث فرودگاه بی مورد در مناطق مختلف و یا توسعه صنعت بدون توجه به زیرساخت‌های لازم از قبیل محیط زیست آب برق و دیگر امکانات دیگر بازدهی کافی را نداشته باشد.
وی در پایان تأکید کرد: به نمایندگان مجلس شورای اسلامی و دولتمردان توصیه می‌کنم تا مصالح ملی را هدف خود قرار دهند و با توجه به این رویکرد با هم همدل و همزبان شوند و به توسعه کشور در مواضع مختلف توجه کنند./836/ت302/ج
ارسال نظرات