۱۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۲
کد خبر: ۲۵۳۱۲۹

طرح آرامش بهاری در جوار 40 امامزاده استان زنجان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به برگزاری طرح آرامش بهاری همزمان با تعطیلات نوروزی گفت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های اجرایی اوقاف در این مدت اجرای طرح آرامش بهاری بود که در جوار 40 بقعه متبرکه استان زنجان برگزار شد.
حجت الاسلام خدابنده لو

حجت‌‌الاسلام فخرالدین خدابنده‌لو، معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، با اشاره به برنامه های اوقاف در ایام گذشته اظهار داشت: طی 15 روز گذشته از سال جاری برنامه‌های متعددی از سوی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان اجرایی شده است.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری طرح آرامش بهاری در امامزادگان استان گفت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های اجرایی اوقاف در این مدت اجرای طرح آرامش بهاری در جوار 40 بقعه متبرکه استان زنجان بود که در قالب این طرح نسبت به تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف نیز اقدام شد.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه زنجان در ادامه افزود: در همین راستا غرفه‌های مشاوره وقف در جوار بقاع متبرکه و امامزادگان با حضور کارشناسان اداره کل اوقاف دایر شده بود که این امر با هدف تبلیغ وقف و تشویق مردم به انجام این سنت حسنه صورت گرفت و نتیجه و ماحصل مثبت این غرفه ها نیز ثبت هشت وقف جدید طی 15 روز گذشته بود.

این مسؤول در ادامه با اشاره به مشخصات وقف های ثبت شده از آغاز امسال تصریح کرد: دو مورد از این موقوفه ها به صورت منزل مسکونی بوده و بقیه آنها در قالب زمین برای ساخت اماکن عمومی اهدا شده است که یکی از بزرگ ترین آنها وقف زمین 600 متری برای ساخت حسینیه و دیگری زمینی به مساحت 250 متر مربع برای ساخت مسجد است.

حجت الاسلام خدابنده لو در ادامه با اشاره به آمار موقوفه های استان زنجان تأکید کرد: در حال حاضر بیش از 2 هزار و 400 موقوفه در استان زنجان وجود داشته و بر اساس آمار گرفته‌شده از سوی اداره کل اوقاف زنجان قریب به هزار موقوفه استان منفعتی و درآمد دار هستند.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه زنجان در ادامه با اشاره به برنامه ریزی های اداره اوقاف زنجان برای سال جدید در جهت پیشرفت های روزافزون خاطر نشان کرد: در سال جاری بهره‌وری و استفاده بیشتر از موقوفات از برنامه‌های اوقاف است که البته در سال گذشته نیز اقدامات ارزشمندی در جهت استفاده از موقوفات انجام‌شده است.

وی در پایان با اشاره به اقدامات اوقاف زنجان در زمینه بهره وری از موقوفات گفت: ساخت مجتمع فرهنگی و رفاهی، ساخت تالارهای احسان، ساخت پایانه وقفی در شهرستان خدابنده و انجام اقدامات بهره‌وری از موقوفه ته دره طارم از جمله اموری است که اوقاف استان زنجان در امر بهره‌وری از موقوفات انجام داده است. /949/ت302/ب

ارسال نظرات