۱۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۳
کد خبر: ۲۵۳۱۴۵
مدیر کل اوقاف اردبیل:

بیش از 10 وقف در ابتدای سال جاری در اردبیل ثبت شده است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل به ثبت بیش از 10 وقف در اردبیل اشاره کرد و گفت: با ترویج و گسترش فرهنگ وقف در جامعه بسیاری از مشکلات اجتماعی رفع می شود.
حجت الاسلام قيامي، مدير کل اوقاف اردبيل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام اکبر قیامی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل، صبح امروز در جلسه برنامه های فرهنگی این اداره کل، با اشاره به ثبت بیش از 10 مورد وقف در ابتدای سال جاری، گفت: در ابتدای سال جاری خیران استان با حضور در ستادهای نوروزی و یا ادارات اوقاف شهرستان ها بیش از 10 مورد وقف جهت توسعه اماکن دینی و مذهبی داشتند.

 

وی افزود: بیشترین این وقف ها در شهرستان های اردبیل، گرمی و مشگین شهر انجام شده و این وقف ها بیشتر زمین برای احداث مسجد است.

 

مدیر کل اوقاف اردبیل، خاطرنشان کرد: اگر فرهنگ وقف در جامعه نهادینه شود ده ها و صدها مشکل و معضل اجتماعی برطرف خواهد شد که باید جایگاه و نقش وقف به درستی برای مردم روشن شود.

 

وی به لزوم گسترش فرهنگ وقف در جامعه تاکید کرد و گفت: وقف نیاز به گسترش بیشتری در جامعه دارد و اگر این امر مهم تبلیغ و گسترش پیدا کند زمینه‌ساز احیای ارزش‌های اسلامی و دینی است که باید با برنامه ریزی مدون و سازمان دهی شده در این راستا حرکت کرد.

 

حجت الاسلام قیامی، افزود: امسال از همان ابتدای سال واقفان با نیت گسترش ارزش های اسلامی و دینی در جامعه اقدام به وقف کرده اند که جای دارد تا این فرهنگ در طول سال گسترش یابد.

 

وی در ادامه با اشاره به برنامه های نوروزی این اداره کل، تصریح کرد: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل همگام و همزمان با سراسر کشور، طرحی به عنوان طرح آرامش بهاری را به منظور ایجاد آرامش و آسایش زائران و مسافران نوروزی در امامزاده ها و بقاع متبرکه شاخص استان برگزار کرد.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل، هدف از اجرای طرح را استفاده بهینه مسافران و زائران از فضاهای معنوی و عرفانی امامزاده ها در طول ایام نوروز خواند و بیان داشت: در اجرای این طرح برنامه های مختلف فرهنگی و مذهبی اعم از برگزاری مراسم لحظه تحویل سال نو، برنامه سخنرانی و قرائت ادعیه و مناجات، اسکان موقت زائران، برپایی ایستگاه صلواتی، خیمه معرفت، دفتر مشاوره و پاسخگویی به مسائل شرعی و شبهات دینی، نمایشگاه عرضه محصولات فرهنگی و کتاب، غرفه حجاب و عفاف و برگزاری روزانه مسابقه های فرهنگی در امامزاده ها انجام شد.

 

وی اظهار داشت: تقویت بنیه دینی و اعتقادی و سوق جوانان به عرصه های دینی و معنوی و قرآنی، فضاسازی معنوی و نهادینه کردن ارزش های انقلاب از اهداف محوری و مهم این طرح بود.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل افزود: با توجه به منویات مقام معظم رهبری که امامزاده ها باید به قطب فرهنگی تبدیل شوند، در سال جاری و به خصوص در ایام تابستان در جهت شناساندن امامزادگان عظیم الشان(ع) و معرفی بقاع متبرکه و اماکن مقدس به مردم و به خصوص به جوانان و نوجوانان برنامه های مختلف فرهنگی، دینی و مذهبی اجرا می شود.

 

حجت الاسلام قیامی خاطرنشان کرد: در طول سال و به خصوص در مناسبت های مذهبی امامزادگان و اماکن متبرکه برای اجرای ویژه برنامه ها آمادگی دارد./937/پ202/ب4

ارسال نظرات