۱۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۳
کد خبر: ۲۵۳۱۶۷

چند خبر کوتاه از آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری رسا ـ مشارکت مبلغان حوزوی در اجرای طرح فلاح، آغاز سومین جشنواره نثر معاصر مراغه و برگزاری سیزدهمین جشنواره شعر کوثر در مرند از مهم‌ترین اخبار کوتاه آذربایجان‌شرقی است.
خبر کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حسین دشتی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان شرقی در جمع خبرنگاران به تشریح فعالیت‌های فرهنگی این نهاد انقلابی در سال گذشته پرداخت و گفت: 55 هزار مددجوی این نهاد طی سال گذشته در دوره های آموزش خانواده شرکت کردند.

 


وی افزود: آموزش رفتارهای معنوی و مهارت های زندگی به خانواده ها با استفاده از 8 روش آموزشی در راستای اصلاح سبک زندگی و تحکیم بنیان خانواده و نیز ارائه خدمات مشاوره ای تحصیلی، شغلی و خانوادگی به صورت فردی و گروهی از مهمترین موضوعات دوره های آموزش خانواده و مشاوره مددجویان است.

 


دشتی برگزاری طرح فلاح،برگزاری اردوهای سراسری و منطقه ای، برگزاری کلاس‌های آموزشی در کانون های دائم و موقت و مشاوره مددجویان را از دیگر فعالیت های این حوزه در سال جاری عنوان کرد و یادآور شد: در طول سال گذشته 1213 نفر در طرح فلاح،6510 نفر در اردوها، 3 هزار نفر در کلاس‌های آموزشی کانون دائم و موقت، 55 هزار نفر در دوره های آموزش خانواده و 31 هزار نفر نیز در کلاسهای مشاوره ای بهره مند شده اند.

 


وی با بیان این‌که طرح فلاح به منظور تعمیق باورهای دینی خانواده های تحت حمایت اجرا می شود خاطر نشان کرد: اردوهای سراسری و منطقه ای این نهاد در سال گذشته به منظور غنی سازی اوقات فراغت و ایجاد نشاط در دانش آموزان،دانشجویان و خانواده برگزار شده است.

 


مدیرکل کمیته امداد استان با بیان این‌که مبلغان حوزوی علاوه بر طرح فلاح در برگزاری کلاس های آموزشی نیز همکاری و تعامل با این نهاد داشته اند، تصریح کرد: تعداد 23 مشاور خانواده،20 مبلغ طرح فلاح و 21 سرمربی آموزش خانواده برای مددجویان تحت حمایت این نهاد خدمات ارائه می دهند.

 


دشتی ارتقای فکری و فرهنگی خانواده های تحت حمایت از مهم‌ترین راهبردهای کمیته امداد استان عنوان کرد و از برگزاری همایش خانواده و سبک زندگی دینی در اسفند سال گذشته خبر داد و یادآور شد: این همایش با مشارکت دانشگاه تبریز و کمیته امداد آذربایجان شرقی و با شرکت یک هزار دانشجو و با حضور مسئولان استان در تالار وحدت دانشگاه تبریز برگزار شد.

 


مدیرکل کمیته امداد استان با اشاره به اینکه این نهاد با فراهم آوردن تسهیلات و امکانات لازم مانند پرداخت شهریه و کمک هزینه تحصیلی امکان ادامه تحصیل دانش آموزان و دانشجویان تحت حمایت را میسر می کند اظهار داشت: این نهاد بیش از 70 هزار خانوار تحت حمایت دارد که از این تعداد 16 هزار و 500 داش آموز و 3285 دانشجو هستند.

 

416 اثر به سومین جشنواره نثر معاصر مراغه ارسال شد

 


احمد دادرس فیاض، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مراغه گفت: 416 اثر از استان های مختلف به دبیرخانه سومین جشنواره نثر معاصر این شهرستان ارسال شده است که این تعداد اثر در بخش های مختلف داستان کوتاه، داستانک، نثر ادبی، نقد داستان و پژوهش بوده و هم اکنون توسط هیات داوران درحال بررسی است.

 


وی با بیان این‌که این تعداد اثر شامل 209 داستان کوتاه، 94 داستانک، 101 نثر ادبی 101 و 12 نقد داستان و پژوهش است. خاطرنشان کرد: این جشنواره در چهار محور با موضوع های ادبیات بومی آذربایجان، نماز و نیایش، عفاف و حجاب، داستان های قرآنی، حماسه هشت سال دفاع مقدس و موضوع آزاد برگزار می شود.

 


رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مراغه گفت: این جشنواره با هدف ارتقای فرهنگ عمومی و توسعه کمی و کیفی فعالیت ها درفضاهای فرهنگی، ترویج و اشاعه هنر نثر نویسی و بسترسازی لازم برای فعالیت های ادبی میان تمام اقشار جامعه برگزار می شود.

 


وی با اشاره به این‌که آخرین مهلت ارسال آثار به سومین جشنواره نثر معاصر مراغه 29 اسفند سال گذشته بود و زمان برگزاری آن نیز اردیبهشت سال جاری اعلام شده است، گفت: دومین جشنواره نثر ادبی معاصر مراغه نیز در خرداد سال گذشته در چهار قالب داستان کوتاه، داستانک، نثر ادبی و نقد و پژوهش داستان در محورهای داستان های قرآنی، سیمای پیامبر اسلام(ص)، حماسه هشت سال دفاع مقدس و موضوع آزاد برگزار شد.

 


سیزدهمین جشنواره شعر کوثر در مرند برگزار می‌شود

 


محمد عزیززاده، سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مرند از برگزاری سیزدهمین دوره جشنواره شعر استانی کوثر مرند در این شهرستان خبر داد و اظهار داشت: این جشنواره در جهت تکریم مقام والای حضرت فاطمه‌زهرا (س) و نکوداشت مقام و منزلت مادر و زن برگزار می‌شود.

 


وی افزود: جشنواره شعر کوثر در جهت ایجاد بستر مناسب در راستای معرفی ابعاد شخصیتی و کمال و منزلت حضرت فاطمه زهرا (س) و همچنین حضرت امام خمینی (ره) و بزرگداشت مقام مادر و زن برگزار می‌‌شود.

 


عزیززاده برگزاری این جشنواره را گامی موثر و مهم در شناساندن و باز آفرینی ابعاد زندگی پربار و آموزنده دخت نبی مکرم اسلام (ص) به عنوان الگوی زنان عالم و همچنین اشاعه رهنمودها و آموزه‌های اسلامی، انقلابی و انسانی حضرت امام خمینی(ره) با زبان فاخر و ماندگار شعر و ادب برشمرد.

 


سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مرند ادامه داد: آشنایی با ابعاد گوناگون زندگانی والا و گهربار حضرت زهرا (س)، ترویج اخلاق و سجایای فاطمی و تبیین جلوه‌‌های اجتماعی زندگانی حضرت فاطمه (س) و شخصیت گرانقدر حضرت امام خمینی (ره)، تقویت بنیه ادبی شعرای استان، تبادل تجربیات نوین ادبی در حوزه شعر و ادب ارزشی و رسالت‌مدار استان و ترغیب شعرای فعال به معرفی فضائل اهل بیت (ع) و نیز خلق آثار ادبی فاخر در حوزه دین و عترت، امام خمینی و انقلاب اسلامی از مهمترین اهداف برگزاری این جشنواره فرهنگی و ادبی است.

 


وی موضوعات جشنواره را شامل ابعاد شخصیتی و توصیف منزلت حضرت فاطمه زهرا (س) و حضرت امام خمینی(ره)، مقام و منزلت مادر و زن عنوان کرد و آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه‌‌ این جشنواره را 25 اردیبهشت ماه 1394 اعلام کرد.

 


براساس این گزارش تنها آثار شعری با موضوعات مرتبط در این جشنواره پذیرفته شده و به مقالات و متون ادبی ارسال شده ترتیب اثر داده نخواهد شد و همچنین آثاری که در دوره‌های قبل این جشنواره شرکت داده شده‌اند، پذیرش نمی‌شوند./935/پ203/ب4

ارسال نظرات