۱۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۰
کد خبر: ۲۵۳۱۸۳
امام جمعه قزوین:

برخی قصد دارند دشمنی‌ها را توهم جلوه دهند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در قزوین گفت: عده ای قصد دارند دشمنی‌ها را توهم جلوه دهند؛ اما ما باید بدانیم دشمن جدی است و تا پای جان به دشمنی خود ادامه می‌دهد.
حجت الاسلام والمسلمين عابديني، نماينده ولي فقيه در قزوين حجت الاسلام والمسلمين عابديني،امام جمعه موقت قزوين

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، امام جمعه قزوین پیش از ظهر امروز 16 فروردین ماه در نخستین جلسه شورای اداری استان در سالن اجتماعات استانداری قزوین گفت: سال جدید فرصتی برای بندگی خدا و بندگی بندگان خداست، این سال با نام حضرت زهرا(س) آغاز شده و با نام ایشان نیز پایان می‌یابد.

 

امام جمعه قزوین با بیان این‌که ما امسال را با فرهنگ فاطمی باید بشناسیم ابراز کرد: اگر از دشمنان بپرسیم که چرا مردم کشورهای مسلمان را به خاک و خون می‌کشید؟ می‌گویند فرهنگ ما بر پایه منافع مان بنا شده است و این فرهنگ با فرهنگ فاطمی فرسنگ‌ها فاصله دارد.

 

وی افزود: عده ای قصد دارند دشمنی‌ها را توهم جلوه دهند؛ اما ما باید بدانیم دشمن جدی است و تا پای جان به دشمنی خود ادامه می‌دهد؛ برخی سعی می‌کنند فرهنگ فاطمی را به فرهنگ استکباری نزدیک کنند که این خیانت محض است.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به نامگذاری امسال بیان داشت: رهبری سال جدید را سال ملت و دولت، هم‌دلی و هم‌زبانی معرفی کردند؛ اما عده‌‌ای در تلاشند بین دولت و ملت شکاف ایجاد کنند.

 

این کارشناس دینی تاکید کرد: تا به امروز در کشور ما وجه مشترک همه دولت‌ها التزام به قانون و پیروی از ولایت فقیه بوده است؛ اما نمی‌توان با حیله و نیرنگ حلال خدا را حرام کرد.

 

وی با بیان این‌که امروزه بازار هم‌زبانی بسیار داغ است اظهار کرد: اما اگر قرار است این هم‌زبانی به صداقت منجر شود؛ باید با هم‌دلی همراه شده و از صمیم قلب صورت بگیرد؛ در غیر این‌صورت به نفاق تبدیل خواهد شد.

 

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی ادامه داد: در حال حاضر رهبری‌پنداری در کشور بیداد می‌کند و درد افراد این است که می‌خواهند در عرصه‌های سیاسی حرف اول را بزنند و در این مسیر به هر راهی متوسل می‌شوند.

 

وی با بیان ریزش‌ها و رویش‌ها پس از انقلاب بیان داشت: عده بسیاری از افراد بودند که از اصحاب انقلاب بودند؛ اما متاسفانه امروز در جبهه فتنه و فتنه‌گران قرار دارند و سعی می‌کنند برای تحقق رهبری پنداری در حوزه انقلابیون نیز قرار می‌گیرند، تا از هر دو طرف استفاده کنند.

 

این کارشناس قرآنی تصریح کرد: هم‌دلی و هم‌زبانی یعنی با توسل صادقانه به سیره ائمه(ع) راه حق را یافته و پیش برویم. باید دید خداوند از ما چه انتظاری دارد؛ همه مومنان نسبت به هم ولایت دارند و هر کس برای دیگری مصلحت و خیراندیشی می‌خواهد.

 

وی با بیان این‌که وحدت ما ریشه در توحید دارد عنوان کرد: وحدت ما با وحدت سایر ملل تفاوت دارد؛ زیرا آنها تنها در کنار هم حضور فیزیکی دارند و از همدلی بین آنان خبری نیست، اما محبت پیامبران و امامان دل‌های مسلمانان را به‌هم گره می‌زند.

 

امام جمعه قزوین در پایان گفت: در سال ۹۴ میزبان اجلاس قرآن خواهیم بود که این بار افزون بر استادان دانشگاه، مدرسان حوزه نیز حضور خواهند داشت./844/پ202/ب4

ارسال نظرات