۱۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۴
کد خبر: ۲۵۳۱۹۱
عضو فراکسیون روحانیت مجلس:

توافق هسته‌ای پایان کار نیست/ چالش ایران با غرب فکری است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام باقری بنابی گفت: همه باید اعم از دولت و مجلس و قوه قضاییه این نکته را بدانیم که مذاکرات هسته ای اگر هم با موفقیت به اتمام برسد آخر کار نیست.
حجت الاسلام رضا باقري بنابي، عضو فراکسيون روحانيت مجلس شوراي اسلامي


حجت الاسلام رضا باقری بنابی، عضو فراکسیون روحانیت مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با اشاره به بیانیه پایانی نشست ایران و گروه 5+1 در سوئیس اظهار داشت: عمر مذاکرات هسته‌ای ایران بیش از 10 سال است و در خلال دولت های مختلف پی گیری شده است که امروز حاصل تلاش تمامی مذاکره‌کنندگان را شاهد هستیم.


وی خاطرنشان کرد: در ابتدای روی کار آمدن دولت یازدهم برای روشن تر شدن خوی استکباری آمریکا صلاح دیده شد که با آمریکا نیز مذاکراتی انجام شود و همه مسؤولان باید بدانند که فصل الخطاب در مسأله هسته‌ای رهنمودهای رهبر انقلاب است.


حجت الاسلام باقری بنابی با تأکید بر این‌که هیچ کس نمی تواتد ادعا کند نباید تیم مذاکره کننده را نقد کرد، افزود: انتقاد باید صورت گیرد، اما نباید به گونه ای باشد که در نظر طرف مقابل، تیم مذاکره کننده ایران بدون پشتوانه داخلی به نظر آید، به ویژه در سالی که با عنوان همدلی و همزبانی میان دولت و ملت نامگذاری شده است، ملت باید پشتوانه محکم دیپلمات‌های خود باشند.


وی با بیان این‌که هرگونه تخریب تیم مذاکره کننده هسته‌ای، کمک به طرف مقابل به شمار می آید، تصریح کرد: همه باید اعم از دولت و مجلس و قوه قضاییه این نکته را بدانیم که مذاکرات هسته ای اگر هم با موفقیت به اتمام برسد آخر کار نیست و ایران بهشت نخواهد شد و بفرموده رهبر حکیم انقلاب اسلامی، کلید حل مشکلات در درون کشور و اتکا به اقتصاد مقاومتی است.


نماینده مردم بناب در مجلس ادامه داد: چالش انقلاب اسلامی با غرب چالشی فکری است و این نظام تا زمانی که اهداف استکبارستیزی خود را دارد و غرب پیگیر اهداف استکباری خود است، چالش‌ها وجود خواهد داشت، مگر اینکه غرب از خوی استکباری خود دست بردارد و الا بعد از مذاکرات هسته ای بهانه های دیگری اعم از حقوق بشر، حقوق زنان، دفاع موشکی، حمایت از نهضت های آزادی بخش و بهانه هایی از این قبیل را پیش خواهد کشید.


حجت الاسلام باقری بنابی خاطرنشان کرد: مذاکرات طی روزهای اخیر نتیجه خوبی به دنبال داشته است و با توجه به قدرت تیم مذاکره کننده، روند افزایش اعتماد سازی و حل مسائل در مذاکرات سرعت یافته است، البته همه می دانند که دوربین های سازمان انرژی اتمی در تمامی سایت‌های هسته‌ای ایران مستقر است و هر لحظه رصد می شود، بنابراین اعتمادسازی فراتر از انتظارها صورت گرفته است.


وی افزود: باید غرب به ایران اعتماد کنند چون آنها بودند که بعد از کودتای 28 مرداد اعتماد ما نسبت به خود را سلب کردند و عملاً ما هیچ اعتمادی به آنها نداریم. ایران اسلامی به جامعه جهانی ثابت کرده که بر اساس فتوای رهبر معظم انقلاب اسلامی به دنبال بمب اتمی نبوده و تنها به دنبال فعالیت صلح آمیز هسته ای است./935/ت302/ج

ارسال نظرات