۱۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۶
کد خبر: ۲۵۳۱۹۳

تجلیل از مادران شهدای خراسان جنوبی همزمان با سالروز ولادت حضرت زهرا

خبرگزاری رسا ـ مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به این که از ۱4 تا ۲۱فروردین ماه روز تکریم از مادران و همسران شهدا است، گفت: هم‌زمان با سالروز ولادت حضرت زهرا(س) از مادران و همسران شهید در خراسان جنوبی تجلیل خواهد شد.
ولادت حضرت زهرا(س)

حجت الاسلام سید مرتضی ابراهیم زاده، مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، با اشاره به برگزاری برنامه‌های مختلفی در خصوص گرامیداشت مقام زن در خراسان جنوبی گفت: با توجه به این که حضرت فاطمه(س) پیشوای تمامی زنان ایثار گر جهان بوده و با تربیت فرزندانشان بزرگ‌ترین خدمت را به بقای اسلام و ولایت کردند و خود همواره در خدمت دین بودند سالروز ولادت ایشان بهترین فرصت برای تجلیل از مادران و همسران شهدا است.

 

وی افزود: مادران و همسران شهدا به ندای رهبری لبیک گفتند و در حماسه هشت سال دفاع مقدس با تشویق فرزندان و همسران خود در جبهه راه حضرت زینب را در پیش گرفته و حماسه‌ای بزرگ خلق کردند.

 

مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی تصریح کرد: یک هزار و 500 مادر شهید در خراسان جنوبی در قید حیات هستند و در سال‌های اخیر معرفی و الگو سازی مادران شهید در جامعه برای نسل جوان در راستای زنده نگه‌داشتن شیوه تربیت اسلامی و فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه ضروری شده است.

 

حجت الاسلام ابراهیم زاده ادامه داد: مادران و همسران شهدا در هشت سال دفاع مقدس حماسه‌ای آفریدند که تاریخ هیچ‌گاه از یاد نمی‌برد و همسران شهدا مانند نوعروسانی بودند که همچون رباب، لیلا و حضرت زینب برای حضور در جبهه‌ها همسران خود را تشویق می‌کردند.

 

وی با بیان این که روز 21 فروردین ماه به مدت دو روز همسران و مادران شهدای خراسان جنوبی به اردوی زیارتی طبس اعزام می‌شوند که در این اردو که سفری آموزشی، درمانی و زیارتی است، گفت: سلسله جشن‌های سیره فاطمی هم زمان با سالروز ولادت حضرت زهرا(س) در مساجد، هیئت‌های مذاهبی و بوستان‌های خراسان جنوبی برگزار خواهد شد.

 

مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی افزود: ولادت حضرت زهرا(س) بهترین زمان برای سرکشی از خانواده‌های شهدا و دیدار با مادران شهید و همچنین بهترین فرصت برای عیادت از مادران منتظر در خانه‌های سالمندان است.

 

حجت الاسلام ابراهیم زاده تصریح کرد: خانواده‌های شهدا و مادران شهید دین بزرگی به گردن ملت و انقلاب دارند و نسل جوان و مسؤولان و مردم تا جایی که می‌توانند باید با احترام به این خانواده‌ها فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه پویا نگه داشته و از آن پاسداری کنند.

 

وی برگزاری مراسم ازدواج زوج‌های جوان در بقاع متبرکه، برگزاری جشن‌های فاطمی در مسجد و هیئت‌های مذهبی، برپایی ایستگاه‌های صلواتی، آذین بندی شهر، برگزاری مسابقات کتاب‌خوانی، اعزام مبلغ و برپایی کارگاه‌های آموزشی با محوریت تبیین سیره حضرت زهرا (س) را از دیگر برنامه‌هایی عنوان کرد که هم‌زمان با سالروز ولادت حضرت زهرا (س) در نقاط مختلف استان و شهرستان‌ها برگزار خواهد شد./968/ت303/ب5

ارسال نظرات