۱۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۲
کد خبر: ۲۵۳۲۰۴

خبرهای کوتاه از اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی

خبرگزاری رسا ـ ثبت 37 وقف جدید در نخستین روزهای سال 94، میزبانی امامزادگان و بقاع متبرکه از بیش از دو 2میلیون و 500تشرف داخلی و خارجی و ثبت یک وقف جدید به نام حضرت زهرا(س) عناوین مهمترین خبرهای کوتاه اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی است.
 اوقاف

 به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی،37  وقف جدید همزمان با اجرای طرح آرامش بهاری و سوگواره یاس نبوی در خراسان رضوی به ثبت رسید.

 

بر اساس این گزارش این وقف ها در شهرستان های جغتای ،نیشابور،قوچان ، گناباد و تایباد به ثبت رسید. شهرستان نیشابور با تعداد 16 وقف بیشترین وقف را به خود اختصاص داد.

 

بر اساس این آمار جغتای 13،قوچان 5 تایباد 2 و گناباد 1 وقف جدید در سال 94 ثبت نمودند.

 

وقف حضرت زهرا(س) ،وقف امام حسین (ع)،وقف امام صاق(ع ) و وقف برای مساجد از جمله نیات واقفین در سال 94 درخراسان است.

 

میزبانی امامزادگان و بقاع متبرکه از بیش از دو 2میلیون و 500تشرف داخلی و خارجی

در طی برگزاری طرح آرامش بهاری در سوگ یاس نبوی در خراسان رضوی، 113 و 599 زائر در بقاع متبرکه و حسینیه های استان اسکان داده شدند.

 

همچنین در طی برگزاری این طرح از 28 اسفندماه سال گذشته تا 15 فروردین جاری، امامزادگان و بقاع متبرکه استان، میزبان دو میلیون و 581 هزار و 242 تشرف بودند  که از این تعداد، 38 هزار و 352 تشرف خارجی است.

 

ارائه مشاوره، نمایشگاه های فرهنگی، برگزاری مسابقات نامه رهبر معظم انقلاب و حجاب، ثبت وقف های جدید، پاسخ به مسائل شرعی، برپایی نماز جماعت و قرائت ادعیه و برگزاری مراسم های مذهبی از برنامه های طرح آرامش بهاری در سوگ یاس نبوی بوده است.

 

آیت الله توکل رخت خادم افتخاری آستان مقدس امامزاده یحیی(ع) را بر تن کرد

آیت الله توکل در ایام نوروز در جمع زائران امامزاده یحیی(ع) عنوانکرد: خادمی زائران امامزادگان از توفیقاتی است که عده ای خاص به آن نائل می شود.

 

وی تاکید کرد: شکرگذاری این نعمت در خدمت رسانی به زائران است و باید تلاش نمود و قدر این نعمت را دانست.

 

این استاد حوزه و دانشگاه پس از سخنرانی در این بارگاه با حضور در مدیریت بقعه متبرکه امامزاده رخت خادمی امامزادهیحیی(ع) را بر تن کرد.

 

 ثبت یک وقف جدید به نام حضرت زهرا(س)

در مراسم شهادت حضرت زهرا(س)،یک وقف به نام حضرت زهرا در تربت حیدریه ثبت شد.

 

 

 بر اساس این گزارش، روز گذشته در مراسم ظهر شهادت حضرت زهرا(س) سیدعلی اکبر عادل، 4ساعت از آب و زمین از اراضی حصاره روستای کدکن تربت حیدریه را وقف کرد.

 

 

درآمد این موقوفه صرف برگزاری مراسم شهادت حضرت زهرا(س) در امامزاده سیدمحمد علوی(ع) می شود./930/پ203/ب5

 

ارسال نظرات