۱۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۰
کد خبر: ۲۵۳۲۱۸

حضور بیش از سه میلیون مسافر نوروزی در امامزادگان مازندران

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران از تشرف سه میلیون و 500 هزار مسافر به زیارت امامزادگان و بقاع متبرکه استان در ایام تعطیلات نوروزی امسال خبر داد.
مدير کل اوقاف و امور خيريه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ستادر علیزاده، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران امروز در جمع خبرنگاران از پایان طرح آرامش بهاری در امامزادگان و بقاع متبرکه استان خبر داد و گفت: این طرح در 240 امامزاده استان برگزار شد.

 

وی با بیان این که  طرح آرامش بهاری در مازندران همزمان با سراسر کشور در امامزادگان و بقاع متبرکه مازندران آغاز به‌کار کرد، افزود: در اجرای این طرح امامزادگان و بقاع متبرکه استان با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و مذهبی به استقبال سال‌نو رفتند.

 

مدیر کل اوقاف وامور خیریه مازندران ادامه داد: مردم ولایتمدار مازندران با حضور در امامزادگان و بقاع متبرکه مجری طرح آرامش بهاری استان سال جدید خود را در جوار خاندان ائمه اطهار(ع) آغاز کردند.

 

وی با اشاره به برپایی سفره هفت‌سین فاطمی در امامزادگان مازندران، افزود: این اقدام برای دومین سال متوالی در امامزادگان استان مازندران برپا شد.

 

حجت الاسلام علیزاده خاطرنشان کرد: خیمه‌های معرفت نیز امسال در صد امامزاده و بقعه متبرکه مجری طرح آرامش بهاری استان برپا شد و مورد استقبال عموم مردم قرار گرفت.

 

وی همچنین به برپایی خیمه سلامت در 20 امامزاده و بقعه شاخص استان اشاره کرد و گفت: در این خیمه‌ها مسافران، مهمانان نوروزی، زائران و شهروندان مازندرانی به صورت رایگان در قالب طرح آرامش بهاری و از سوی پزشکان مجرب ویزیت رایگان شدند.

 

حجت‌الاسلام علیزاده با بیان این که همه ساله امامزادگان مازندران در ایام سال جدید میزبان مسافران نوروزی هستند، افزود: مردم ولایت‌مدار مازندران با حضور در امامزادگان و بقاع متبرکه استان سال جدید خود را آغاز کردند.
 
این مسؤول با بیان اینکه تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و تقویت باورهای دینی و بهره‌برداری مطلوب از فضای معنوی امامزادگان در ایام نوروز از اهداف طرح آرامش بهاری است، افزود: به جهت ارتقاء سطح فرهنگی زائران و مسافران نوروزی و نیز ترویج سنت‌های اصیل اسلامی، مراسم ویژه تحویل سال‌نو در جوار امامزادگان استان مازندران برگزار شد.    

 

وی به حضور 200 روحانی مبلغان اعزامی از قم و بومی در امامزادگان مازندران اشاره کرد و گفت: ایستگاه‌های همه واقف باشیم و ایستگاه‌های مشاوره وقف در خیمه‌های معرفت فعالیت کردند.

 

حجت الاسلام علیزاده برپایی ایستگاه پاسخ به شبهات دینی را از دیگر فعالیت‌های اوقاف در طرح آرامش بهاری عنوان کرد و اظهار داشت: بیش از یک هزار سوئیت‌ و زائر سراهای امامزادگان مازندران به مسافران نوروزی خدمت‌رسانی کردند.

 

وی تصریح کرد: ایستگاه قرآن بخوانید و جایزه بگیرید، سیمای عفاف و حجاب، برپایی غرفه‌های مشاوره دینی، مشاوره وقف، تبلیغ و ترویج فرهنگ دینی اسلامی از دیگر برنامه‌های طرح آرامش بهاری در امامزادگان شاخص مازندران است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به این که طرح سوگواره یاس نبوی و آرامش بهاری در ایام تعطیلات نوروزی ادغام شده است، افزود: در ایام تعطیلات نوروزی سعی شد حرمت و کرامات عزاداری شهادت حضرت فاطمه(س) در ایام نوروز حفظ شود.

 

حجت الاسلام علیزاده اظهار داشت: مراسم شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در شب و روز شهادت این بانوی بزرگوار در امامزادگان شاخص استان مازندران همراه با برنامه‌های سوگواری و عزاداری همراه با سخنرانی، مرثیه‌سرایی، دسته‌روی هیات مذهبی و شام غریبان برگزار شد.

 

وی از اسکان بیش از 45 هزار مسافر نوروزی در 240 بقعه و امامزاده مجری طرح آرامش بهاری مازندران خبر داد و متذکر شد: حدود سه  میلیون و 500 هزار مسافر به زیارت امامزادگان و بقاع متبرکه استان تشرف یافتند./950/پ202/ب1

ارسال نظرات