۱۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۷
کد خبر: ۲۵۳۲۵۷
آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی:

پیگیری مذاکرات هسته ای با کشورهای1+5 باید به دقت رصد شود

خبرگزاری رسا ـ آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی گفت: برنامه های پیگیری مذاکرات هسته ای با کشورهای 5+1 باید به دقت رصد و انجام شود تا بیشترین امتیاز برای کشور حاصل شود و این مهم سرمایه مهم اتحاد و همدلی را در حمایت از نظام می طلبد.
آيت‌الله قربانعلي دري نجف آبادي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک عصر امروز در اولین نشست اعضای شورای اداری استان مرکزی که در سالن الغدیر استانداری استان مرکزی برگزار شد، با تبریک به‌ مناسبت فرارسیدن ایام سال نو اظهار داشت: این سال با سالروز شهادت حضرت زهرا(س) همراه بود که آن را به فال نیک می‌گیریم تا ‌مانند سال گذشته با همفکری، همدلی و سلامت فکری تلاش کنیم تا مشکلات را پشت سر نهاده و در راستای توسعه و پیشرفت کشور در تمامی ابعاد گام برداریم.

 

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی  در ادامه با بیان اینکه سال جدید با 3 رویکرد همراه بود، ابراز داشت: آزادسازی تکریت مایه اقتدار و افتخار جهان اسلام بود و امیدواریم تا مسأله یمن و انصارالله بتواند سبب اقتدار هرچه بیشتر نظام اسلام شود چرا که اقدامات و جنایات غیرانسانی آل‌سعود در یمن سبب شد تا چهره واقعی آنان نشان داده شود زیرا عربستان سعودی حامی رژیم غاصب صهیونیسم و طرفداران این رژیم مستبد در منطقه است.

 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به حمله نظامی کشور عربستان به یمن گفت: به طور یقین مردم یمن در مقابل نیروهای نظامی کشور عربستان پیروز خواهند شد و جوامع بین‌المللی نیز نباید در مقابل این حادثه بی‌تفاوت باشد.

 

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی خاطرنشان کرد: اتحادیه عرب نیز نمی‌تواند مجوز حمله نظامی به یمن توسط عربستان را صادر کند چرا که این وقایع جان مردم بی‌گناه به ویژه شیعیان را به خطر می‌اندازد.

 

وی افزود: دولت عربستان مدعی خادم‌الحرمین بودن است، اما رویکردها و فعالیت‌های سیاسی این کشور با ادعاهای دولتمردان آن مطابقت ندارد.

 

امام جمعه اراک در ادامه گفت: همانطور که رهبر معظم انقلاب در بیانات نوروزی سال جدید فرمودند، باید در سایه همدلی و تدبیر امسال را به فرصتی برای سازندگی و پیشرفت تبدیل کنیم و هر گونه شکاف، تفرقه و سوء برداشت در سالی که رخداد مهم انتخابات نیز در پیش است، جایز نیست.

 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی خاطر نشان کرد: پیشرفت کشور با اقدامات مقطعی، احساسی و هیجانی نیست بلکه باید برنامه ها و سیاست های کلان در سطوح مختلف برنامه عملیاتی داشته باشد و با خردورزی مسایل  پیش برود.



آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی تصریح کرد: برنامه‏های پیگیری مذاکرات هسته ای با کشورهای 5+1 باید به دقت مورد رصد قرار گیرد تا بیشترین امتیاز برای کشور حاصل شود و این مهم سرمایه مهم اتحاد و همدلی را در حمایت از نظام می طلبد.

 

وی تصریح کرد: امیدواریم بیانیه و بندهای درج شده در آن تا تیرماه توسط کشورهای مذاکره‌کننده با ایران اجرایی شده و کشور آمریکا به اجرای آن پایبند باشد.

 

امام جمعه اراک اظهار داشت: کشور ایران در سال‌های گذشته نیز اعلام کرده که به سلاح هسته‌ای نیازی نداشته و برای ساخت تسلیحات هسته‌ای نیز اقدام نخواهد کرد، اما از حقوق مسلم هسته‌ای خود نیز کوتاه نخواهد آمد.

 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: قطعا ایرانیان برنده این مذاکرات بوده‌اند چرا که با این تعامل نشان دادند ایرانیان با منطق در مذاکرات حاضر شده و از حقوق خود دفاع کردند.

 

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی بیان داشت: نتایج مذاکرات هسته‌ای بر منطقه تأثیرگذار خواهد بود و خداوند را شاکریم که در یک نبرد دیپلماسی در مقابل شش کشور قدرتمند جهان موفق شدیم.

 

وی در ادامه خاظر نشان کرد: استفاده بهینه از منابع امری ضروری بوده که می‌بایست از اسراف دوری کرده و نرخ بهره‌وری را افزایش دهیم، از آنجا که نزولات آسمانی کاهش یافته، صرفه‌جویی و درست مصرف کردن منابع آبی امری مهم بوده و در این راستا ترویج آبیاری قطره‌ای و کشت گلخانه‌ای بایستی مورد توجه قرار گیرد.

 

امام جمعه اراک در ادامه گفت: در زمینه انرژی الکتریکی هم اتلاف 18 تا 22 درصد وجود دارد و اگر می خواهیم رشد اقتصادی هشت درصدی را محقق کنیم باید نگرش و شیوه زیست کشور، امسال تحول زیربنایی کند و آموزش و پرورش و نهادهای فرهنگی در این خصوص مسوولیت سنگینی را برعهده دارند./842/پ202/ش

ارسال نظرات