۱۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۱
کد خبر: ۲۵۳۲۶۶
رییس اداره تبلیغات اسلامی کاشان خبر داد؛

فعالیت 340 مداح در شهرستان کاشان

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کاشان با بیان این‌که 340 مداح در این شهرستان فعالیت می‌کنند،‌ گفت: کار ساماندهی مداحان و نظارت بر محتوای عزاداری ها بر عهده کانون مداحان و شورای هیئات مذهبی کاشان است.
حجت الاسلام سيد عبدالصاحب حسيني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام سید عبدالصاحب حسینی، رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کاشان، شامگاه یکشنبه در دیدار اعضای کانون مداحان و اعضای شورای هیئات مذهبی این شهرستان با آیت الله نمازی نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: کانون مداحان و شورای هیئات مذهبی شهرستان با رأی مستقیم مداحان و رؤسای هیئات مذهبی انتخاب و بعد از انتخابات با رای گیری داخلی رییس، نایب رییس و دبیر انتخاب و برای مدت یک سال فعالیت می کنند.

 

وی افزود: اعضای کانون مداحان و شورای هیئات مذهبی شهرستان کاشان برای مدت چهار سال انتخاب می شوند و بعد از این دوره انتخابات دور بعدی برای انتخاب اعضای جدید با حکم تأییدیه از مراجع ذیصلاح برای کاندیداها برگزار می شود.

 

حجت الاسلام حسینی در ادامه از برگزاری  همایش ها و دوره های آموزشی برای ارتقای آگاهی مداحان و مسؤولان هیئات مذهبی کاشان طی چند سال اخیر خبرداد و افزود: در این دوره های آموزشی از اساتید مجرب قم و تهران استفاده شده است و در ارتقای سطح آگاهی مداحان و مسؤولان هیئات مذهبی کاشان تأثیرگذار بوده است.

 

وی همچنین، برگزاری برنامه های فرهنگی و آموزشی  ویژه مداحان و مسؤولان هیئات مذهبی را موثر خواند و افزود: این برنامه ها با هدف رفع آسیب های عزاداری ها برگزار و با استقبال قابل توجهی روبرو شده است.

 

به گفته وی در عزاداری های شهرستان کاشان، آسیب های فراوانی وجود داشت که بخش عمده آن برطرف و متأسفانه بخشی از این آسیب ها هنوز هم ادامه دارد و امروز عده ای کاغذ به دست در شهرستان کاشان در حال مداحی هستند.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کاشان یاد آورشد: متأسفانه برخی از مسؤولان‌ هیئات به دلیل عدم داشتن تحصیلات لازم با دعوت از  برخی سخنرانان مسأله دار و رواج برخی از آسیب ها و خرافات را به دنبال داشته است.

 

حجت الاسلام حسینی افزود: جلسات 4 و 5 ساعته توجیهی برای این دسته از مسؤولان هیئات مذهبی برگزار شده است که این جلسات و اقدامات برای رفع آسیب ها و مشکلات موثر بوده است.

 

وی افزود: امروز تمامی فعالیت های هیئات مذهبی شهرستان کاشان براساس منشور هیئات مذهبی است و با ارائه منابع، مشکلات و آسیب های عزاداری ها که ناشی از جهل افراد بوده است برطرف شده است.   

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کاشان یادآور شد: در حال حاضر 340 مداح و حدود 300 خانم جلسه ای با تحصیلات حوزوی و دانشگاهی و تعدادی با تحصیلات ابتدایی در شهرستان کاشان فعالیت دارند که با درجه بندی مداحان، نیاز به برگزاری جلسات آموزشی برای مداحان درجه پایین از سوی کانون مداحان کاشان است./1307/پ202/ب4

ارسال نظرات