۱۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۳
کد خبر: ۲۵۳۲۹۴
مسؤول دبیرخانه کانون‌های مساجد اصفهان:

احیای گفتمان نظام زن و خانواده در اسلام از رسالت‌های کانون‌های مساجد است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان از برگزاری همایش گرامیداشت مقام زن خبر داد و گفت: احیای گفتمان نظام زن و خانواده در اسلام از رسالت های کانون های مساجد است.
حجت الاسلام معتمدي، رئيس كانونهاي فرهنگي هنري مساجد استان اصفهان

حجت الاسلام رمضانعلی معتمدی، مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، گفت: فعالیت های صورت گرفته در کانون های فرهنگی هنری مساجد باید در راستای تحقق تمدن نوین اسلامی باشد و در این راستا احیای گفتمان نظام زن و خانواده از طریق ایجاد یک تشکیلات منسجم و هدفمند از جمله اهداف راه اندازی واحد خواهران کانون های فرهنگی هنری مساجد است.

 

وی از برگزاری همایش مسؤولان واحد خواهران کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان همزمان با میلاد حضرت زهرا(س) خبر داد و گفت: تبیین سیره و روش فاطمی و تکریم و تجلیل از مقام زن از اهداف اصلی برگزاری این همایش است.

 

وی ایام ولادت حضرت زهرا(س) را بهترین فرصت برای تبیین فرهنگ و سیره فاطمی دانست و گفت:  کانون های مساجد باید تمام تلاش خود را به کار گیرند تا شخصیت این بانوی بزرگوار را به همه بشناسانند چرا که شخصیت زهرای مرضیه(س) یکی از بهترین الگوهای زنان و مردان در عرصه های عبادی، اجتماعی و ... است.

 

حجت الاسلام معتمدی ادامه داد: برای معرفی این گوهر یگانه به جهانیان، از ابزارهای روز دنیا مانند رسانه ها و ابزارهای هنری بهره ببریم چرا که الگوگیری از ایشان سبب موفقیت ما در همه عرصه ها می شود.

 

وی افزود: حضرت زهرا(س) افتخارآور برای بشریت و مایه افتخار خداوند است و باید شخصیت ایشان برای همگان تبیین شود.

 

مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان با بیان اینکه امروزه فضایل و کرامات حضرت فاطمه(س)  باید الگوی زنان مسلمان جهان شود، اظهار داشت: مقام و جایگاه حضرت فاطمه زهرا(س) آن چنان رفیع است که در قرآن در سوره های هل أتی و کوثر از تعبیر سیده النساء العالمین برای ایشان استفاده شده است.

 

وی افزود: در آستانه سالروز ولادت حضرت زهرا(س)، همایش گرامیداشت مقام زن ویژه خواهران عضو کانون های مساجد استان اصفهان روز پنجشنبه "20 فروردین" در سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی هنری صائب برگزار می شود.

 

حجت الاسلام معتمدی تصریح کرد: این همایش که با سخنرانی حجت الاسلام سید محسن موسویان، استاد حوزه و دانشگاه پیرامون شخصیت تاثیرگذار حضرت زهرا(س) و احیای گفتمان نظام زن و خانواده از طریق ایجاد یک تشکیلات منسجم و هدفمند برگزار می شود.

 

مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان گفت: اجرای مداحی ویژه سالروز ولادت دخت نبی اکرم(ص)، اجرای گروه سرود و اجرای تئاتر از سوی کانون فرهنگی هنری والفجر از برنامه های این همایش است./1305/ت302/ب4

ارسال نظرات