۱۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۵
کد خبر: ۲۵۳۳۲۷
امام جمعه شبستر:

همدلی و همزبانی تنها در عرصه سیاسی خلاصه نمی‌شود

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام محمدزاده گفت: باید تلاش کنیم ملت و دولت در تمامی زمینه های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و مسائلی از قبیل مقابله با مواد مخدر، اشتغال و ازدواج نسل جوان و ... همدل و همزبان باشند.
همدلي و همزباني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام علی محمدزاده، امام جمعه شبستر امروز در جمع بسیجیان و فرماندهان پایگاه‌های مقاومت بسیج این شهرستان با اشاره به نام‌گذاری سال‌ جاری از سوی مقام معظم رهبری با عنوان «دولت و ملت، همدلی و همزبانی» اظهار داشت: رهبری در این نامگذاری‌ها معظم‌له وظیفه مردم و مسؤولان را به ‌صورت سیاست کلی جامعه تبیین می‌کنند.

 


وی ادامه داد: امسال که به‌ نام «دولت و ملت، همدلی و همزبانی» نامگذاری شده، به این علت است که جامعه از قدرت علمی، عملی، صنعتی و معنوی برخوردار بوده و مدیریت این قدرت‌‎ها نیازمند حفظ همدلی و همزبانی بین دولت و ملت است، توجه به این مطالبه مهم رهبری تکلیف و وظیفه خطیر بر عهده همگان است.

 


حجت الاسلام محمدزاده خاطرنشان کرد: هر کس در هر جایگاه و سمتی که قرار دارد، باید به نامگذاری سال توجه داشته و آن را مدنظر قرار دهد؛ چراکه برای رسیدن به قله‌های رفیع پیشرفت و توسعه، نیازمند همدلی و همزبانی و همفکری هستیم و همدلی و همزبانی از شاخصه‌هایی است که خداوند متعال در آیات قرآن کریم به آنها تأکید می‎فرماید.

 


امام جمعه شبستر با اشاره به این‌که خودسازی مقدمه اصلاح جامعه است، خاطرنشان کرد: برای تحقق شعار سال باید طبق فرمایش پیامبر اکرم(ص) و آیات قرآن کریم ابتدا از خودمان و نزدیکانمان شروع کنیم، این‌گونه نیست که خود دم از همدلی و همزبانی بزنیم اما گفتار و اعمال‌مان خلاف این مسأله را نشان دهد.

 


وی با تأکید بر تبیین مفاهیم عالی قرآنی، نبوی و علوی که بر همدلی و همزبانی سفارش کرده اند، ادامه داد: دولت کارگزار است و ملت کارفرما، کارفرما ناظر بوده و کارگزار مقام اجرایی است و دقیقا باید بین کارگزار و کارفرما همدلی و همزبانی حاکم باشد، که در غیر این صورت جامعه هیچ توفیقی نخواهد داشت.

 


حجت الاسلام محمدزاده ادامه داد: نقشه دشمن ایجاد اختلاف است و هرجا اختلاف باشد قطعا شکست نیز هست، اما امسال با همدلی و همزبانی که بین دولت و ملت بوجود می آید، توطئه‌های دشمن خنثی شده و در نهایت به موفقیت و پیروزی کشورمان منجر می شود.

 


امام جمعه شبستر با بیان این‌که اتحاد، اتفاق، همدلی و همزبانی لازمه تعالی حکومت اسلامی است، افزود: همدلی و همزبانی تنها در عرصه سیاسی خلاصه نمی شود، باید تلاش کنیم ملت و دولت در تمامی زمینه های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و مسائلی از قبیل مقابله با مواد مخدر، اشتغال و ازدواج نسل جوان و ... همدل و همزبان باشند./935/پ202/ب4

ارسال نظرات