۱۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۰
کد خبر: ۲۵۳۳۶۵
امام جمعه اهل سنت ایرانشهر:

انتظار داریم تیم مذاکره به هر قیمتی تن به توافق ندهد

خبرگزاری رسا ـ مولوی کریم‌زایی گفت: از تیم مذاکره کننده کشورمان انتظار داریم که حق غنی‌سازی مورد نیاز ما را حفظ کند و به هر قیمتی تن به توافق ندهد.
مولوي کريم زايي امام جمعه اهل سنت ايرانشهر

مولوی عبدالصمد کریم‌زایی امام جمعه اهل سنت ایرانشهر در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، گفت: آنچه که در مذاکرات هسته‌ای بین ایران و کشورهای غربی روی داد، برای طرفین مطلوب است.

وی ادامه داد: رییس جمهور آمریکا نیز در کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد که فتوای رهبری ایران در خصوص حرمت بمب هسته‌ای تأکید داشت وی گفته بود این حکم برای تمام کشورهای جهان باید سرمشق و اساس کار آنها باشد.

امام جمعه اهل سنت ایرانشهر با اشاره به تلاش‌های تیم مذاکره کننده جمهوری اسلامی ایران، تصریح کرد: هدف و مقصود رییس جمهور، وزیر امور خارجه و سایر اعضای تیم دیپلماسی کشورمان از انجام مذاکرات، پایان یافتن و لغو یکباره همه تحریم‌های غرب بود این امر، خواست ملت هم بود؛ بیان نتایج آخرین دور از مذاکرات توسط دکتر ظریف، این امید را در دل مردم ایجاد کرد که تحریم‌ها برداشته شود.

وی افزود: ملت ایران ملتی است که عزت خود را با هیچ چیز عوض نمی‌کند و مردمی هستند که تمام سختی‌ها و فشارها را برای پاسداری از آرمان‌ها و دستاوردهای انقلاب خود تحمل کرده‌اند بنابراین تیم دیپلماسی ما هم آبرومندانه سعی خود را برای به رسمیت شناختن حقوق هسته‌ای انجام داد.

مولوی کریم‌زایی با تأکید بر زیاده‌خواهی غرب درباره حق غنی‌سازی، بیان کرد: داشتن فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای حق قانونی همه کشورهای جهان است چرا غرب فقط آن را برای خود می‌خواهد؟! چرا آنان دیگران را از استفاده صلح‌آمیز از این انرژی محروم می‌کنند؟! چرا هیچ گاه اسراییل مورد خطاب آمریکایی‌ها نیست؟!

وی اظهار داشت: همان گونه که امسال، سال همدلی و همزبانی دولت و ملت نام گرفته است، مردم و دولت باید به هم بیشتر اعتماد داشته باشند؛ چرا که دولت مردان فرزندان خودِ مردم هستند از تیم مذاکره کننده کشورمان انتظار داریم که بر آنچه که خواسته رهبر معظم انقلاب و ملت ایران است، جامه عمل بپوشاند، حق غنی سازی ما را حفظ کند و به هر قیمتی تن به توافق ندهند./831/ت302/ج

ارسال نظرات